"פה זה לא פלסטין - זה ישראל": קטטה בנמל ת"א • תיעוד

קטטה פרצה בשעות הלילה מחוץ לסניף מאפיית אבולעפיה לאחר שלקוחות במקום צעקו על שליח וולט וקראו לעברו: "אל תהיה ערבי מניאק". כמה גברים זרקו כיסאות ושולחנות על אחרים, עובד ניקיון במאפייה הותקף בפניו. מנהל המאפייה: "יש אנשים גזענים ששמחים לראות חדשות כאלה"

זמן צפייה: 01:41

קטטה אלימה פרצה לפנות בוקר (ראשון) ליד מאפיית אבולעפיה שבנמל תל אביב. בתיעוד מהתקרית נראים מספר גברים צעירים מכים אחרים בכיסאות ושולחנות ואדם שמכוון חפץ הדומה לאקדח לעבר כמה מהמעורבים בקטטה. התוקפים ברחו כששמעו את ניידות המשטרה מתקרבות. סעיד אבולעפיה, מנהל העסק, סיפר לחדשות 13: "אין מדובר פה במקרה על רקע לאומני, יש פה מקרה של אלימות פושעת בחברה הישראלית".

שוטרים ממרחב ירקון הוזעקו לאזור האירוע, ובמרחק של כמה רחובות משם אותרו מספר אנשים שעוררו את חשדם של השוטרים כי היו מעורבים באירוע התקיפה ונלקחו פרטיהם. נפתחה חקירה משטרתית והמעורבים יזומנו היום לחקירה במשטרת ת"א.

אחד הפצועים בקטטה במאפיית אבולעפיה
אחד הפצועים בקטטה במאפיית אבולעפיה

לדבריו של אבולעפיה, מנהל המאפייה, הקטטה החלה כשלקוחה פנתה לשליח וולט שהגיע לאזור, היא לא הייתה מרוצה משירותיו ואמרה לו: "אל תהיה ערבי מניאק פה זה ישראל", וכך החל וויכוח בין השניים. חבר של הלקוחה שהיה לידה החל לצעוק אל עבר השליח "פה זה לא פלסטין פה זה ישראל".

אבולעפיה אמר לחדשות 13 כי "הצילומים שפורסמו ברשתות החברתיות הם צילומים חלקיים שמתארים רק את סוף האירוע". הוא סיפר איך בשלב מסויים הוא שמע את הצעקות מבחוץ ויצא על מנת לנסות להרגיע את הצדדים. לטענתו, הגבר החל לצעוק עליו "פה זה ישראל או פלסטין?". בעל העסק סיפר שניסה להרגיע אותו ואמר לו "פה זה תל-אביב, זה ישראל תרגיע". לטענת המנהל הוא אף הציע לו לשתות משהו קר על מנת להרגיע את הרוחות אך זה לא עזר.

"הטרור החברתי הוא הסכנה הגדולה ביותר לדומקרטיה הישראלית", אמר אבולעפיה. הוא סיפר כי אחד מעובדי הניקיון של המאפייה הותקף כשניסה להפריד: "הוא פתאום נתן לו אגרוף לפנים והשתמש במה שנראה כמו אקדח מאולתר שהיה איתו. בדרך נס לא הסתיים הדבר במותו של העובד". העובד פונה באמבולנס לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב.

מאפיית אבולעפיה
מאפיית אבולעפיה | צילום: משה שי, פלאש 90

לדבריו של אבולעפיה, הוא זה שהזעיק את המשטרה זמן קצר לאחר האירוע, ובמקביל התוקפים החלו לברוח כאשר שמעו ניידות מתקרבות לאזור. "לצערנו יש אנשים גזענים ששמחים לראות חדשות כאלה לא ניתן לזה יד אנחנו ישראלים שומרי חוק ולא מחפשים בעיות עם אף אחד לא רוצים להכנס לויכוחים של פלסטין וישראל אנשים רבים סתם, אנשים מסתובבים בלילה עם חפצים מסוכנים לא סתם", כך אמר אבולעפיה.

עוד ביקש למסור כי "משפחת אבולעפיה מאז ומתמיד הייתה חלק מכובד בהיסטוריה של תל-אביב. אני מבטיח שאני אמשיך בדרכי כאזרח נורמטיבי של מדינת ישראל וכערבי, לחתור לדו קיום וכבוד הדדי". עוד מסר כי "אנחנו אנשים שוחרי שלום ודו קיום. ניסינו להרגיע את הצדדים ולצערי הם החליטו לתקוף אותנו באלימות במקום להירגע".