בכיר לשעבר באל-על שהבריח סמים נידון ל-12 שנות מאסר

רמי יוגב הואשם לפני שלוש שנים יחד עם מעורבים אחרים בייבוא מאות ק"ג מסם מסוג קוקאין מדרום אפריקה לישראל. היום נגזר דינו ל-12 שנות מאסר

רמי יוגב, בכיר לשעבר באל-על, שהבריח סמים
רמי יוגב, בכיר לשעבר באל-על, שהבריח סמים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 12 שנות מאסר על רמי יוגב, בכיר לשעבר בחברת התעופה אל-על, לאחר שהורשע בייבוא סמים מסוג קוקאין לישראל.

יוגב הואשם כי בהיותו עובד בתפקיד ביטחוני רגיש בחברה חבר למעורבים נוספים והם ייבאו מאות ק"ג של קוקאין מדרום אפריקה לישראל. על פי כתב האישום, קשרו הנאשמים קשר על מנת לייבא לישראל קוקאין, ובעשר הזדמנויות שונות ייבאו משקל מצטבר של 150 ק"ג מהסם.

בחודש נובמבר 2018, התירה המשטרה לפרסום כי עצרה את יוגב בחשד למעורבות בהברחת קוקאין. זאת, תוך ניצול תפקידו כממונה על הקשר של החברה עם גורמי אבטחה בחו"ל. עוד הודיעה כי שני עובדים לשעבר בחברה ואזרח נוסף נעצרו בחשד למעורבות בפרשה.

רמי יוגב, בכיר לשעבר באל-על, שהבריח סמים
רמי יוגב, בכיר לשעבר באל-על, שהבריח סמים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הסמים הועלו למטוסי החברה מערים שונות, בעיקר מיוהנסבורג שבדרום אפריקה. לפי החשד, כשהמטוסים נחתו בארץ היה יוגב פורק מהם את הסמים בזכות הגישה הבלתי מוגבלת שלו ומכניס אותם לישראל. אחד החשודים נתפס בדירתו עם כ-15 ק"ג של קוקאין. כחלק מחקירת המשטרה בפרשה, נערכה פשיטה על מתחם ביטחוני רגיש בנמל התעופה בן גוריון.

במסגרת עבודתו באל-על וסיווגו הביטחוני, הייתה ליוגב גישה לאזורים מסווגים בנתב"ג, בין היתר למטוסים הנמצאים בשטח האווירי בנתב"ג. לאתר שתואם בין הנאשמים מועד ייבוא הקוקאין, העביר בלדר את הסם במזוודת יד, מבלי שהמזוודה תיבדק על ידי גורמי הביטחון. עם נחיתת המטוס, דאג עד המדינה כי יוגב יקבל את המזוודה מידיו של הבלדר מיד עם פתיחת דלתות המטוס וידאג להעברתה ללא בידוק אל מחוץ לשטח השדה.

לאחר מכן, המזוודה נמסרה לנהג מטעמו של הנאשם חנניה כנפו, אשר המתין בנקודה שנקבעה מבעוד מועד על ידי הצדדים. את התיאומים שבוצעו בדרום אפריקה לצורך הייבוא ואת קבלת הסמים בארץ, ביצעו  אנשים מטעמו של כנפו - כאשר הנאשמים אבי פרץ ויניב חזן שימשו כאנשי השטח של כנפו, ופיקחו על העברת המזוודה בבטחה מהבלדר לידי יוגב וממנו לידי הנהג.