הרצח בקריית גת: הפסיכיאטר קבע שהאב החשוד לא כשיר לעמוד לדין

על פי חוו"ד שהוגשה לבית המשפט, בן ה-37 החשוד ברצח בנו אינו מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים, לאחר שחל שינוי מהותי במצבו הנפשי. "תוצאה של הסמים הקשים שסיפק אותו מטפל שרלטן"

בן ה-14 שנדקר למוות ואביו שע"פ החשד רצח אותו

חוות דעת שהוגשה היום (רביעי) לבית משפט השלום באשקלון מטעם הפסיכיאטר המחוזי קבעה כי האב החשוד ברצח בנו בן ה-14 אינו כשיר לעמוד לדין, וכי אינו מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים. "בעקבות נטילת הסם, אשר הוצג על ידי המטפל כתרופה טבעית, חל שינוי מהותי במצבו הנפשי של האב", נכתב בחוות דעת על ידי הפסיכיאטר. כמו כן, לאור מצבו הקשה של האב החשוד, בית המשפט הורה על המשך אשפוזו.

עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את האב, מסרו בתום הדיון: "העובדה שחלפו מספר שבועות מאז ביצוע הרצח ועדיין האבא איננו כשיר אפילו לעמוד לדין מלמדת בהכרח על מצבו הנפשי הקשה בעת ביצוע הרצח, אשר נגרם כתוצאה מן הסמים הקשים אשר הוענקו לו במסווה של תרופה טבעית מצד אותו מטפל שרלטן. כך שלא זו בלבד שהסמים גרמו להתקף פסיכוטי, אלא שעד היום ניכרת השפעתם הרעה ולכן האבא עדיין שרוי במצב זה. אנחנו סמוכים ובטוחים כי הפרקליטות תדע למצות את מלוא חומרת הדין עם אותו המטפל אשר אחראי לטיפול הנפשע ולתוצאה המחרידה - רצח של ילד בן 14 במהלך שנתו".

כתבות נוספות בחדשות 13>>

ערב יום השואה: עלייה באנטישמיות ברשת ובחילול בתי כנסת

הגבלות ההתקהלות יפקעו בחצות – טרם נקבעה ישיבה להאריכן

עדות ישועה: מנכ"לית בזק נזפה בי שהסיקור בוואלה גורם להפסדים

זירת האירוע שבה בן 14 נדקר למוות ע''י אביו
זירת האירוע שבה בן 14 נדקר למוות ע''י אביו בקריית גת | צילום: דיווחי הרגע

מוקדם יותר השבוע, הוגש כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים נגד המטפל של האב החשוד, בגין אספקת סמים פסיכדליים. המטפל, תושב גוש עציון בן 38, נעצר זמן קצר לאחר הרצח בחשד שהעניק טיפול לחשוד ברצח ולאנשים נוספים זאת תוך שסיפק להם סמים מסוכנים.

במסגרת החקירה, המשטרה גבתה עדויות מאנשים נוספים בהם טיפל החשוד. החוקרים, כך נכתב, "חשפו את דפוס פעולתו, לפיו היה נוהג להשאיר את הסמים המסוכנים מסוג MDMA על שולחן בו התקיימו המפגשים, אותם היו צורכים המטופלים תוך שמשלמים לחשוד אלפי שקלים - ובדרך זו סיפק להם את הסמים".

החשוד באספקת סמים לאב החשוד ברצח בנו בקריית גת
החשוד באספקת סמים לאב החשוד ברצח בנו בקריית גת

במהלך החקירה עלה כי למטפל אין כל הסמכה או הכשרה לטפל באנשים הסובלים מהפרעות נפשיות, וכי את הסמים הוא היה נוהג לרכוש באמצעות רשת ה"טלגראס". המטפל מואשם בשישה סעיפים, בהם עבירות של ייצוא, ייבוא, סחר ואספקה של סמים מסוכנים.