לעיני המצלמות: חוקר תמלל הודאת שווא מרשיעה של חשוד • תיעוד

בהקלטה שהגיעה לידי חדשות 13, ניתן לראות כיצד במהלך החקירה השוטר מתמלל לכאורה את דברי החשוד בתקיפה - אך מעלה על הכתב גרסה שונה מזו שמתאר הנחקר. עורך דינו :"למזלו החקירה תועדה"

זמן צפייה: 02:58

בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13, נראה כיצד חוקר משטרה "תפר תיק" לתושב הדרום שעמד למשפט בגין תקיפה חמורה. כפי שעולה מהתיעוד שעמד במרכז החקירה, החוקר תמלל הודאת שווא מובהקת על מנת להרשיע את החשוד. לאחר שעורך דינו של הנחקר ביקש לצפות בחקירה, הוא גילה כי החוקר בדה את גרסתו.

על פי כתב האישום, החשוד נעצר לאחר שבחודש מארס של שנת 2017, הגיע לביתה של ידידה שביקשה ממנו שיסייע לה להוציא אדם אחר מדירתה. על פי החשד, הוא היכה אותו עם לבנה בראשו וגרם לו חבלות קשות. לפי תמלול החקירה, החוקר שאל את החשוד: "אני מציג בפניך תצלום של הלבנה שאיתה תקפת את א' וגרמת לו לחבלה בראשו. מה יש לך לומר?", בתגובה, החשוד ענה: " כן אני מזהה, אני תקפתי את א' וגרמתי לו לחבלה בראשו עם הלבנה המרובעת שאתה מציג לי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בית המשפט קבע: שלב ההוכחות במשפט נתניהו יחל אחרי הבחירות

ד"ר אלרעי-פרייס: אם לא יהיו הגבלות בפורים – נצטער על זה בפסח

החצייה לסוריה: התקבלה התרעה – הכוחות לא הספיקו לעצור הצעירה

החשוד במהלך חקירתו בתחנת משטרת אשדוד
החשוד במהלך חקירתו בתחנת משטרת אשדוד

אלא שגרסתו של החשוד הייתה שונה לגמרי - "לא נתתי לו את האבן בראש", אמר הנחקר, ובתגובה החוקר אומר לו: "אמרת את זה". ואז החשוד חוזר על עצמו: "הרמתי אותה אבל לא נתתי לו...", החוקר קטע אותו והתעקש שוב: "אמרת את זה", ולבסוף החוקר תמלל את מה שאמר הנאשם בגרסתו האישית שאינה נאמנה לאמת, וזאת כדי להשלים את תיק התקיפה נגדו.

לאחר הודאה זו, המשפט החל להתנהל, אלא שאז ביקש עורך הדין איתמר סיוון, נציג מטעם הסנגוריה הציבורית, לצפות בהקלטת החקירה. "ראיתי בהודאה הכתובה את מה שהשוטר הקליד בעצמו במחשב, וממנה עולה כי הלקוח שלי הודה במעשה. אחרי שעברתי על החומרים והשוויתי, ראיתי לתדהמתי בווידאו שהלקוח אמר את ההפך ממה שכתב השוטר בתמלול".

עו''ד איתמר סיוון מטעם הסנגוריה הציבורית
עו''ד איתמר סיוון מטעם הסנגוריה הציבורית | צילום: חדשות 13

בעקבות כך, התביעה המשטרתית חזרה בה מהאישום והתיק נגנז. ואילו הנאשם, אדם חף מפשע, ניצל מעונש מאסר. כעת הוגש כתב אישום נגד חוקר המשטרה בגין שיבוש מהלכי משפט, מרמה והפרת אמונים. "איזה מזל יש ללקוח שלי שהחקירה הזו תועדה. רוב החקירות במדינת ישראל לא מתועדות בכלל", אמר סיוון.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר באירוע חריג שהתרחש לפני שנים, שבסיומו התביעה חזרה מאישום נגד החשוד, זאת גם בשל חומר הראיות בתיק ונסיבות אישיות של המתלונן. מיד עם היוודע המקרה לאחרונה, התקבלה החלטה מיידית על העברת השוטר מתפקידו כחוקר, ולאחר שהוגש נגדו כתב האישום, נערך לו שימוע לשקילת המשך שירותו".