כדי להקל על עונשו של אחיהם: ביימו חטיפה - ונעצרו

תושבי הצפון רצו לסייע לאחיהם שהורשע בהברחה של נשקים מגבול לבנון, ודיווחו למשטרה כי קיבלו הודעה ממספר טלפון לא מוכר - ובה תמונה של אחד מאחיהם כשהוא כפות ועיניו מכוסות, לצד דרישה לכופר של חצי מיליון שקלים. בתום מבצע חיפושים איתרה המשטרה את האח שנחטף לכאורה, ובתחקור התגלה כי הוא בדה את חטיפתו יחד עם בני משפחתו - שרצו להציג מצג שווא לפיו אחיהם נאלץ להבריח את כלי הנשק כי הוא נסחט באיומים

זמן צפייה: 00:26

המשטרה עצרה היום (רביעי) אח ואחות מהצפון, לאחר שביימו חטיפה, מתוך ניסיון להקל את עונשו של אחיהם שהורשע בהברחה של נשקים מגבול לבנון. לפי החשד, אחיו של החטוף התקשר למשטרה ומסר כי קיבל הודעה ממספר טלפון זר ובה תמונה של אחיו האחר כשהוא כפות ועיניו מכוסות, לצד דרישה לתשלום של חצי מיליון שקלים עבורו.

הודעת האיום שבדו האח והאחות
הודעת האיום שבדו האח והאחות | צילום: דוברות המשטרה

המכתב ובו הדרישה לכופר שבדו האחים
המכתב ובו הדרישה לכופר שבדו האחים | צילום: דוברות המשטרה

עם קבלת התלונה, כוחות וחוקרי משטרה מטעם מחוז צפון החלו בסריקות לאיתור החטוף. בסביבות השעה 03:30 הכוחות איתרו את הרכב של החטוף עם הטלפון והארנק של החטוף, וגם הפתק עם הדרישה לכופר. בתחקור של החטוף שערכה המשטרה, גירסתו עוררה את חשדם ובמהרה גילו כי החטוף בדה את החטיפה יחד עם בני משפחתו כדי שבית המשפט יקל בעונשו של אחיו אשר עצור והורשע בגין הברחה של 12 נשקים מגבול לבנון.

החטוף ובני משפחתו ניסו להוכיח לבית המשפט כי אחיהם נסחט על ידי גורמים עבריינים וזו הסיבה שביצע את ההברחה - ולכן יש להקל בעונשו. "החטוף" ואחותו נעצרו בגין חשד למסירת הודעה כוזבת, בידוי ראיות וניסיון להשפיע על הליך שיפוטי. בנוסף לבקשה להגשת כתב אישום, בכוונת המשטרה לבקש מהפרקליטות להגיש תביעה אזרחית בגין הוצאות החיפוש אחריהם.

כלי הנשק שהבריח האח של השניים שבדו את החטיפה
כלי הנשק שהבריח האח של השניים שבדו את החטיפה | צילום: דוברות המשטרה