"זייפו את מותם כמה פעמים": חשודים שהונו חברות ביטוח - וקיבלו מיליוני שקלים

בני זוג מפתח תקווה חשודים שהציגו שש פעמים מסמכים רפואיים ומשטרתיים מזוייפים שמעידים על כך שאחד מהם נהרג בתאונת דרכים - בכל פעם אחד אחר. האישה עבדה בעברה בחברת ביטוח, וכך הכירה את ההליכים הנדרשים, שזיכו אותם בסכומי עתק

שטרות שקלים
אילוסטרציה | צילום: רויטרס

המשטרה הודיעה היום (שני) כי עצרה זוג תושבי פתח תקווה בחשד שהונו את חברות הביטוח במיליוני שקלים באמצעות תביעת "ביטוח תאונות אישיות", תוך זיוף מסמכים רפואיים ומשטרתיים המעידים על מותם החוזר בתאונות דרכים קטלניות.

החקירה הסמויה נפתחה לפני מספר שבועות, עם קבלת דיווח מחברת ביטוח אשר חשדה שהזוג, בני ה-30, רכשו פוליסות ביטוח שונות מסוג תאונות אישיות, עם כיסויים למקרה מוות על שמם - ולאחר מכן ביקשו לממש את התביעה תוך הצגת מסמכים המעידים על פטירתם לכאורה, כל אחד בתורו ובמועדים שונים.

מסמכי ''פטירה'' לכאורה שזוייפו | צילום: דוברות המשטרה

ממצאים שנאספו מחברות הביטוח העלו כי בני הזוג הספיקו לכאורה להתאלמן 6 פעמים, בכך שפעמיים דיווחו כי הבעל נפטר וארבע פעמים שנפטרה האישה "בנסיבות טראגיות", תוך שהם מזייפים מסמכים על מנת לממש את התביעות ולקבל את כספי הביטוח.

השניים הגישו באותה השיטה תביעות אל חברות ביטוח גם בגין ביטול נסיעות לחו"ל, שלכאורה נרכשו - בסכומי עתק הנאמדים במאות אלפי שקלים. לאחר בירור, עלה כי האישה עבדה בעברה בחברת ביטוח, בתפקיד "מיישבת תביעות" - כך שהכירה את כלל ההליכים הנדרשים.

הזוג כאמור נעצר בחשד לקבלת דבר במרמה וזיוף בנסיבות מחמירות. בחיפוש השוטרים בביתם הם מצאו מסמכים שונים הרלוונטיים לחקירה, ובסיומה שוחררו החשודים למעצר בית לצד הקפאת כלל נכסיהם וחשבון הבנק.