"ירו באבא שלי": החוב הכספי, האיומים - והרצח באום אל-פחם

כתב אישום הוגש נגד מחמוד אגבאריה בן ה-28 שקנה אקדח תקול מבנו של כמאל מחאמיד - והחליט לרצוח את כמאל כנקמה. לאחר הרצח, התקשר בנו של המנוח למוקד 100 ודיווח בחרדה: "ירו באבא שלי. הרצח היה באום אל-פאחם, עכשיו הם רוצים להגיע אליי בנצרת עילית"

זמן צפייה: 02:08

הבן מכר אקדח - והאב נרצח: פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מחמוד אגבאריה בן ה-28, תושב מעאוייה, בגין רצח כמאל מחאמיד. על פי כתב האישום, אגבאריה רצח את מחאמיד בעקבות עימות שהיה לו עם בנו.

בזכות חקירה של היחידה ללוחמה בפשע מרחב מנשה, נודע כי אגבאריה הגיע עם אדם נוסף לביתו של מחאמיד וחיפש את הבן מפני שמכר לו אקדח תקול. מחאמיד ענה כי הם אינם קשורים למכירת האקדח, וכי הוא צריך לפנות ישירות לבן.

יום למחרת, פגש אגבאריה את בנו של מחאמיד וטען שהוא חייב לו חוב כספי. הבן הכחיש. עימות התפתח בין השניים, שבמהלכו איים הנאשם לפגוע בבני משפחתו של כמאל ולהרוג אותם.

על רקע העימות החליט לירות באב. לצורך הוצאת הרצח לפועל, הוא קרא לחברו והם הצטיידו באקדח וברכב, וזייפו את לוחית הזיהוי שלו. אגבאריה התקשר למחאמיד, והשניים סיכמו להיפגש. הם הגיעו למקום המפגש, סמוך לבית, עצרו את הרכב במרחק קצר, ומבעד לחלון הנוסע האחורי ירו בצוותא לעבר המנוח ונמלטו. חמישה מהקליעים שירה הנאשם פגעו במחאמיד, והוא פונה לבית החולים - שם נקבע מותו.

בסרטון האבטחה שפורסם לאחר הרצח, ניתן לראות את מכונית הסקודה של החשודים מגיעה לרחוב של הקורבן, ואל מולה מגיע מולה רכב לבן שעוצר לידו כדי לאפשר לרכב לעבור. הרכב של החשודים מתקדם מאחור, חלון המכונית נפתח, והיד האוחזת באקדח מושטת קדימה ויורה בקורבן שנופל אל הקרקע.

בהקלטת השיחה שעשה הבן עם מוקד 100, ניתן לשמוע אותו מבקש מהמוקדנית לקרוא לניידת, מפני שהוא חושש שירו בו לאחר שירו באביו. "ירו באבא שלי. הרצח היה באום אל-פאחם, עכשיו הם רוצים להגיע אליי בנצרת עילית".