הסב שבנו ונכדו הפעוט נרצחו בנצרת: "איך בן אדם רואה ילד ויורה?"

חאלד הייב, שבנו פיראס ונכדו בן השנתיים פארס נרצחו אמש כשהיו ברכב בנצרת, אמר בזעזוע: "לאיפה הגענו? אם המצב יימשך כך - יהיה רצח כל יום". הערכה: המתנקשים ירו לעבר האב גם כשראו ששני ילדיו במכונית

זמן צפייה: 03:37

בבוקר שאחרי הרצח הכפול בנצרת, בו נורו למוות אב ובנו, חאלד הייב, אביו של פראס וסבו של הפעוט פיראס סיפר היום (רביעי) לחדשות 13 על רגעי הרצח: "הייתי בתוך הבית אני ואשתי היינו לבד, שמעתי יריות בחוץ, יצאתי ולא ראיתי אף אחד. באתי ומצאתי את פראס והבן שלו שוכב עליו כשהם מדממים. לקחו אותם לבית חולים ואמרו לנו אחרי חצי שעה שהם נפטרו, שניהם. אני בכלל לא ידעתי שירו באוטו חשבתי שירו באוויר".

הייב טוען כי בנו לא היה מאוים, "אבל אני לא יודע בדיוק". הוא מפנה אצבע מאשימה למשטרת ישראל ואומר: "אם המשטרה תישאר ככה כל יום יהיה רצח, צריך לתפוס את כולם ולקרוע אותם אחד אחד". בתוך כך, המשטרה מעריכה שהמתנקשים ראו ששני ילדיו הפעוטים של פראס נמצאים איתו במכונית וירו בו בכל זאת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2212210941' autoplay='0' credit='' desc='אביו של פראס הייב מדבר' poster='' kid='1_bfjij6jm' duration='']

חאלד הביע עצב רב על מות נכדו בן השנתיים: "הנכד שלי עוד לא ראה כלום בחיים, אני לא יודע איך בן אדם יכול להרוג ילד בן שנתיים. גידלתי 25-30 תינוקות או יותר, בחיים לא ראיתי ילד חכם יותר ממנו. בגן כל יום צילמו אותו ושלחו לנו אמרו לנו כמה הוא ילד טוב. במשטרה לא אומרים כלום, לא דיברו איתנו. הבן שלי נרצח בחניה שלי, זה נקרא בתוך הבית, לאן הגענו? תינוק. אני לא מסוגל להבין איך בן אדם רואה ילד באוטו ויורה. לא מעכל".

קרוב משפחה נוסף של הנרצחים סיפר על הפעוט, ועל התחושות הקשות הבוקר:  "אנחנו לא מעכלים את זה. זה הלם. הוא היה רק פעוט בן שנתיים, מלאך. הוא היה ילד שתמיד חייך. זה אבל כבד עבורנו".

פראס הייב בן 30 קורבן הרצח בנצרת, יחד עם בנו שנפצע
פראס הייב ובנו הפעוט פארס, שנרצחו בנצרת

צוות מד"א שהוזעק לזירה מצא את הייב במצב אנוש כשהוא מחוסר הכרה עם פציעה חודרת בגופו. לאחר שהוענק לו טיפול רפואי ראשוני הוא פונה תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים העמק בעפולה, אך מותו נקבע במקום. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, והשוטרים שהגיעו לזירה פתחו בסריקות לאיתור החשודים בירי, ואמש נעצרו שני חשודים. הרקע לאירוע - סכסוך בין עבריינים.

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר: "רציחתו של התינוק היא אירוע מחריד שאינו נותנן מנוח. המאבק בפשיעה בחברה הערבית הוא מורכב מאוד, ואין בו קיצורי דרך. לא אחת, כפי שקרה היום לפעוט למרבה הצער, נקלע חף מפשע שלא באשמתו לטווח האש ושילם על כך בחייו כתוצאה מהמאבקים בין משפחות וכנופיות פשע".

עוד הוסיף השר: "מדובר בעבריינים אכזריים שאינם בוחלים בדבר כדי לפגוע ביריביהם - עבריינים אף הם - גם כאשר נמצאים עימם בני משפחה תמימים. משטרת ישראל תמשיך לפעול במלוא העוצמה והנחישות נגד העבריינים הללו, ולצד הפעילות הזו נדרש המשך התגייסות של אישי ציבור, אנשי דת, מנהיגים, מעצבי דעה ומחנכים בחברה הערבית כדי לסייע במאבק החשוב הזה".

כוחות משטרה בזירת הרצח בנצרת
כוחות משטרה בזירת הרצח בנצרת | צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל קובי שבתאי הגיע אמש לזירה ואמר: "אנחנו אחרי אירוע מאוד מצער, שבמסגרת סכסוך בין עבריינים נורה ונהרג תינוק בן שנתיים שלא קשור לאירועים. מדובר בגורמים פליליים מוכרים למשטרה, ואנחנו מעריכים שזו תוצאה של מספר סכסוכים, וכתוצאה מלחץ משטרתי על משפחות כאלה ואחרות שנותן את אותותיו בשטח יש עלייה של גורמים בקרב אותם ארגונים. אין ספק שיש פה הקרנה של מספר אירועים ופעילויות שבוצעו וכרגע אנחנו משקיעים את כל המאמץ החקירתי, ויש כבר עצורים ברמה כזאת או אחרת".

בתוך כך, בן 45 מרהט נרצח הלילה בירי וחברו נפצע בינוני. השניים הובאו למרפאה מקומית ופונו לבית החולים סורוקה - שם נקבע מותו של הראשון. שוטרים החלו בסריקות, באיסוף ממצאים וגביית עדויות וביצעו מעצרם של שני בני משפחה החשודים במעורבות באירוע. הרקע לאירוע - סכסוך בתוך המשפחה. החקירה הוטלה על תחנת רהט בסיוע ימ"ר נגב.