השפית של מילצ'ן: "כל ביקור של ארנון כלל גם ביקור של הזוג נתניהו"

לימור מרוז, השפית של אנשי העסקים שהיו מקורבים לנתניהו, העידה היום במסגרת תיק 1000, וסיפרה כי בכל ביקור של מילצ'ן בארץ, הייתה נערכת לפחות ארוחת ערב אחת עם נתניהו ורעייתו. אחריה העיד גם יעקב גרשוני, בעלי חנות הסיגרים בה נהגה לקנות העוזרת של מילצ'ן וסיפר: "הדס קליין הייתה קונה אצלנו ב-100 אלף שקלים בשנה, 7% מהמחזור שלנו"

השפית הפרטית לימור מרוז
השפית הפרטית לימור מרוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לימור מרוז (לשעבר דיקובסקי), השפית הפרטית של אנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, החלה הבוקר (שני) את עדותה בתיק 1000 ("תיק המתנות"). לשאלת התובעת, גל פורה, האם בארוחות שערכה למעסיקיה שתו שמפניות, השיבה מרוז: "ארנון לא שותה שמפניה. אמנדה שותה מדי פעם, הוא כג'נטלמן מצטרף מדי פעם. בנוסף לעדותה של מרוז, העיד גם יעקב גרשוני, הבעלים של חנות הסיגרים "הקבינט", שם נהגה לקנות העוזרת של מילצ'ן, הדס קליין.

"כל ביקור של ארנון בארץ, כלל גם ביקור לפחות אחד של בני הזוג נתניהו", הוסיפה מרוז. "זה כלל ארוחת ערב קצת יותר מלאה, ארוחת ערב לפי דרישה. דרישה של הגברת נתניהו. זה כלל ארוחת ערב שתייה, ארוחות מאוד ארוכות ונמשכות" אמרה. כנשאלה מרוז האם ביקרה בעבר בבית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, ענתה: "כן, כמה וכמה פעמים. כשארנון או פאקר התארחו בבלפור, אני בישלתי את הארוחות".

מרוז נשאלה על ידי הסניגורית נעה מילשטיין האם רה"מ יאיר לפיד גם כן היה מתארח בבלפור, ואמרה שכן, "פעם, פעמיים". כנשאלה את אותה השאלה לגבי שמעון פרס, ענתה כי גם הוא ביקר "פעמים בודדות". לאחר מכן נשאלה על ידי מילשטיין כמה יין צרך מילצ'ן בשנת 2013, והשיבה: "את באמת שואלת אותי כמה הוא צרך?". כשנשאלה את אותה השאלה לגבי כמות השמפניה אותה שתו, ענתה כי אינה זוכרת.

השפית הפרטית לימור מרוז
השפית הפרטית לימור מרוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר מכן נשאלה מרוז האם נתניהו לעולם לא ביקש ממנה שתכין עבורו ארוחה כזאת או אחרת, והשיבה: "לא, הכל היה דרך שרה". עוד הוסיפה מרוז: "בכל ביקור כשמילצ׳ן הגיע, כמעט בכל ביקור, הגיעו הזוג נתניהו, לפעמים עם הבן יאיר. ראיתי שלוקחים את הבקבוקים לרכב של נתניהו בחבילות ארוזות". אז נשאלה האם היא עקבה אחרי זה בכל ארוחה, והשיבה כי זה לא היה מתפקידה. "יאיר נתניהו היה הרבה בדירה של פאקר, כשלא היה בדירה", הוסיפה. "לא הכנת אוכל?" נשאלה, וענתה: "את באמת רוצה להיכנס לזה?".

מילשטיין המשיכה, ושאלה את מרוז האם הם היו משתמשים בכינויי גנאי כלפי בני משפחת נתניהו. מרוז ענתה בשלילה, ושאלה: "את רוצה להגיד לי איזה שם?". עוד הוסיפה: "לא בישלתי בבלפור כי לא היה נקי ולא היה נעים".

השפית הפרטית לימור מרוז
השפית הפרטית לימור מרוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר עדותה של לימור מרוז, החלה עדותו של יעקב גרשוני, הבעלים של חנות הסיגרים "הקבינט". הוא סיפר: "פתחתי לבני עסק ״הקבינט״ למכירת סיגרים, בעיקר לייבוא וייצוא סיגרים לרפובליקה ומהרפובליקה הדומיניקנית". גרשוני הוסיף: "הדס קליין היא לקוחה שהופיעה אצלנו והיא קנתה קניה מאוד גדולה בפעם הראשונה וגם בפעמים האחרות, קניה די מוזרה. היא לא יודעת אלו סיגרים. מצאתי שהיא מאד חביבה. כך היא קנתה במשך שנתיים".

כשנשאל אלו סיגרים קליין הייתה קונה, ענה: "מה שהמלצתי לה". בנוסף, פירט על הסוגים: "אופן איגל, קוהיבה, המותג הכי יוקרתי ממשפחת הסיגרים. לקוהיבה יש כל מני סוגים. סיגל 6 נחשב למלך הסיגרים, אז כל סיגר אחד היה עולה 360 ש"ח. היו את הסיגרים שאנחנו ייצרנו עבורנו, את אלה הייתה מקבלת חלק בחינם". עוד הוסיף: "אני זוכר שהיתה קונה במאה אלף ש״ח בשנה - שבעה אחוז מהמחזור שלנו".

גרשוני הוסיף כי קליין הייתה משלמת חלק מהסכום באשראי, וחלק בכסף מזומן: "לא ידעתי עבור מי היא קונה, סקרן אותי, שאלתי, בהתחלה היא אמרה בעלי. זה לא נראה לי הגיוני". הסניגור ישראל וולנרמן שאל את גרשוני האם לא היה מודאג מכך שחשבונותיו נעלמו, וכל כך ענה בשלילה. בנוסף נשאל האם הוא זוכר רכישות בשווי 1,500 או 2,500 ש"ח, וגם על שאלה זאת ענה בשלילה.

וולנרמן הציג בפני גרשוני חשבוניות עם הנחות ועם סיגרים שניתנו בחינם, ועל כך הוא הגיב: "אחרי כל זה עדיין הרווחנו הרבה". הסניגור הוסיף: "הדס קליין אמרה יש סיגרים ב-500 ש"ח, אמרנו לה שאין דבר כזה בחומר הראיות. אתה לא אמרת את זה בחקירה. פתאום בדרך נס לפני שבוע אתה אומר בפרקליטות את המחיר - 500".

הדס קליין בבית המשפט, היום
הדס קליין בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביום רביעי האחרון העידה שני קוסקס, אם הבית של איש העסקים ג'יימס פאקר, שסיפרה: "פאקר מעריץ את נתניהו". כמו כן, פירטה קוסקס על סוגי הסיגרים שנקנו עבורו, לטענתה. "מאז שהתחלתי לעבוד, בני הזוג נתניהו היו מגיעים הרבה והיו משתמשים במתקני הבית, בבריכה בעיקר, עוד לפני שפאקר הגיע לגור בבית. לרוב הם היו מגיעים כשהוא לא היה בבית". היא הוסיפה: "רוב השמפניות הוורודות שקנינו היו עבור שרה נתניהו".