הנאשם שרצח וביים את התאבדות אשתו בביהמ"ש: "מתנצל, לא חשבתי"

גיא שפירא, המואשם ברצח אשתו אייזנשטט באוקטובר 2021 במעלה אדומים, העיד בדיון בעניינו בבית המשפט המחוזי בירושלים, שחזר את מעשיו והביע חרטה: "לא יכול להסביר את זה, רציתי שקט וכנראה התחלתי לחנוק אותה"

גיא שפירא בבית המשפט
גיא שפירא בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה היום (רביעי) עדותו של גיא שפירא, קצין צה"ל בעבר ואיש הייטק, הנאשם ברצח אשתו רחל אייזנשטדט בחודש אוקטובר 2021 במעלה אדומים. בפתח הדיון אמר שפירא: "אני רוצה להתנצל בפני כל מי שנפגע ממני. אני יודע שפגעתי בהרבה אנשים, ושההתנצלות הזו לא תעזור לאף אחד". בנותיה של רחל נמצאות באולם, ופרצו בבכי.

"בשנתיים האחרונות לפני האירוע, המצב התחיל להשתנות. יום אחד היא אמרה שאנחנו צריכים לעבור לגור בחדרים נפרדים. אני נפגעתי מזה ואמרתי לה שאם ככה זה הולך אולי אחפש דירה אחרת ונפרד", אמר שפירא במהלך הדיון. "הלכתי לפסיכולוג לבקשתה. הוא שאל אותי אם אני אוהב אותה. הבנתי שאני כן אוהב אותה אבל פחות ממה שהיא צריכה וממה שמגיע לה", הוסיף.

גיא שפירא בבית המשפט
גיא שפירא בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שפירא אמר כי בשלב מסוים החליטה רחל להתגרש ממנו, הטיחה בו כי הוא שקרן ורמאי, והחלה להכות אותו. "לא יכול להסביר את זה, רציתי שקט, לא רציתי לשמוע אותה. ראיתי את עצמי תופס אותה בגרון, לא רציתי לשמוע אותה, וכנראה התחלתי לחנוק אותה", פירט. הייתה לי תחושה שזה אפילו לא אני, שאני מסתכל על עצמי מהצד ומישהו אחר עושה את זה. ראיתי שהיא לא מדברת ולא מנסה להגיד שום דבר. ראיתי שהיא לא זזה ושאין דופק".

המואשם ברצח המשיך, והסביר את תחושותיו לאחר המקרה: "רציתי להתאבד. ואז חשבתי על איתי (הבן המשותף) שיחזור מבית הספר ואז הוא יגלה שאבא שלו ואמא שלו בסלון מתים. זה לא משהו שרציתי שיקרה, אז החלטתי לביים את ההתאבדות של רחל".

החשוד ברצח, גיא שפירא ואשתו רחל
החשוד ברצח, גיא שפירא ואשתו רחל

"הכנסתי אותה לאמבטיה, עשיתי הכל על אוטומט. לא חשבתי על מה יהיה בסוף. פיזית בקושי הצלחתי לעשות את זה. לקחתי סכין שמצאתי במטבח וחתכתי לה את היד וראיתי שלא יוצא דם. לא יצא דם ומילאתי את האמבטיה במים וניסיתי ללחוץ על החלק של החזה, שאולי יפעיל את הלב ויצא קצת דם ויראה קצת יותר אמיתי", פירט שפירא, והוסיף: "כל הזמן שואלים אותי אם תכננתי את זה, כמובן שלא תכננתי את זה".

"בסוף סגרתי את דלת האמבטיה מבחוץ, לא יודע למה עשיתי את זה. הייתי ממש תשוש ועייף. רציתי לחשוב מה אני עושה הלאה. התחלתי לכתוב את הצוואה והתחלתי לחשוב מה אני אעשה. בסביבות השעה 12 הבנתי שצריך לעשות משהו כי איתי צריך להגיע מבית הספר. החלטתי שאני ממשיך עם עניין בימוי ההתאבדות. ירדתי לאמבטיה ופתחתי את הדלת והסתכלתי. ראיתי את רחל מתה ופתאום קיבלתי 'בום'. הבנתי מה עשיתי בעצם. התקשרתי למד"א ואמרתי שמצאתי את אשתי באמבטיה מתה והם אמרו לי להוציא אותה מהאמבטיה ולעשות החייאה, אך לא הצלחתי פיזית להוציא אותה, אז מהמוקד היא אמרה לי לחפש שכנים שיעזרו לי".

רחל שפירא
רחל שפירא

נזכיר כי בתחילת החקירה טרם עלה החשד לרצח, אך בהמשך הגופה נשלחה למכון לרפואה משפטית, שם התגלו הסימנים המעידים על החשד כי האישה מצאה את מותה כתוצאה מחניקה. במקביל, הגיע הגבר להלווייתה ואף ארגן אותה, ככל הנראה כדי להסיר מעצמו את החשד. עם זאת, לאחר שהתקבלו התוצאות של המכון לרפואה משפטית, המשטרה החליטה כי הבעל חשוד בביצוע המעשה.

אחרי שנמלט מהמשטרה, הוא אותר בדרום הארץ סמוך ללקיה. כאשר השוטרים הגיעו אליו, הוא ניסה לשים קץ לחייו באמצעות אקדח שהיה ברשותו, נפצע קשה ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. כשבוע לאחר מכן, הוא שב להכרתו ובחקירתו הודה במעשים ואף שחזר אותם.