נפתח משפט התביעה האזרחית של אייל גולן; השופטת קראה לגישור

ביהמ"ש המחוזי בת"א דן בדלתיים פתוחות בתביעה האזרחית שהוגשה נגד הזמר המפורסם מצד המתלוננות בפרשת "משחקי חברה". השופטת קראה לצדדים לפנות למגשר. מחוץ לדיון נערכה הפגנת תמיכה במתלוננות

אייל גולן יוצא ממשטרת תל אביב
אייל גולן יוצא ממשטרת תל אביב | צילום: חדשות 13

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיים היום (שני) דיון מקדים בתביעה האזרחית בפרשת "משחקי חברה", שהתפוצצה לפני כשמונה שנים ובמסגרתה נחקרו חשדות לניצול מיני של נערות על ידי הזמר אייל גולן ואביו דני ביטון ז"ל. בעקבות עתירת חדשות 13, התקיים הדיון בדלתיים פתוחות בניגוד לתכנון המקורי לקיימו בפורום סגור. השופטת בדיון קראה לצדדים לפנות להליך גישור "ולשים בצד רעשי רקע בלתי נמנעים, שעלולים להקשות למצוא מגשר".

מחוץ לבית המשפט נערכה הפגנת תמיכה במתלוננות, בהובלת איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ובהשתתפות עמותת כולן. "הגענו היום כדי להגיד למתלוננות ט' ול-נ' שהפעם הן לא לבד. לאייל גולן יש את הכסף, הקשרים והכוח - אבל להן יש את האמת - ואותנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר פתיחת המשק: שיעור האבטלה בפברואר ירד ל-16.7%

פחות מיממה לתחילת ההצבעה: כל מה שצריך לדעת בדרך אל הקלפי

משרד הבריאות: שיעור הבדיקות החיוביות – הנמוך ביותר מנובמבר

אייל גולן
אייל גולן | צילום: אלוני מור, יח''צ

התובעות בפרשה, ט' ו-נ', מסרו היום: "אנחנו שמחות שהגענו לרגע הזה, אחרי שנים ארוכות מאוד של חוסר צדק. הגיע הזמן שהעולם יראה מי השקרן האמיתי. שכולם יסתכלו עליו והוא יתבייש, לא אנחנו. שנים שהוא המשיך וקבר אותנו באותו המקום. לא עוד. עבורנו זה הצעד הראשון בדרך לצדק. הדיון הראשון עסק בעניינים הפורמליים. בדיונים הבאים אנחנו מקוות שהאמת תוכח ותצא לאור".

לפני שלושה שבועות, התראיינו השתיים לכתבה בחדשות 13 וסיפרו על תחושותיהן לקראת ההליך האזרחי. במהלך הריאיון תקפו המתלוננות את הפרקליטות: "נעשה עוול לשלוש ילדות והציבור צריך לדעת את זה. אני לא שקרנית. העדות שלי הייתה אמינה מהתחלה ועד הסוף".