הפיצוץ בנצרת נגרם ממטען; החשד: נקמה על סגירת עסקים

המפכ"ל הגיע ללשכת משרד הבריאות בנצרת, לאחר הפיצוץ העז שאירע בה. על אף החשד כי נזרק רימון לעבר המבנה, מחקירה ראשונית עולה כי מדובר במטען נפץ שהושלך כנקמה על סגירת רפתות והחרמת בשר

זמן צפייה: 01:46

הפיצוץ בנצרת: לפי החשד מדובר בנקמה על רקע סגירת עסקים בעיר. מחקירה ראשונית עולה הבוקר (שלישי) כי מדובר במטען נפץ שהושלך ללשכת משרד הבריאות, כנקמה על סגירת רפתות והחרמת בשר בנצרת - במסגרת מבצע "שולחן עגול" של המשטרה ופיקוח על העסקים בחברה הערבית. הפיצוץ גרם לנזק רב בלשכה, אך לא אותרו נפגעים.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הגיע ללשכה לאחר המקרה, והגיב לנושא: "יש פה ניסיונות תגובה כתוצאה מלחץ משטרתי. זה לא ירתיע אותנו. נשים את ידינו עליהם. אני מניח שמי שעשה את זה לא יישן במיטתו הרבה זמן, ונגיע אליו כמו שהגענו למחוללי פשיעה אחרים - כמו מי שהיה אחראי לירי על ביתו של ניצב חכרוש".

בתוך כך, רק הבוקר המשטרה הפלילה 78 חשודים בהפצת אמל"ח, ועצרה 64 מהם, בתום מבצע שנמשך יותר משנה. זאת, לאחר שסוכן סמוי, שישב בעברו בכלא, רכש כ-70 כלי נשק בסכום של ארבעה מיליון שקלים. עשרות החשודים נעצרו, במה שככל הנראה מהווה התפיסה הגדולה של סחר בנשק מאז קום המדינה.

מפקד מחוז הצפון במשטרה, הניצב שמעון לביא, מסר בהקשר זה: "מדובר בפעילות סמויה שהתחלנו להרים לפני כשנתיים בימ"ר צפון ובמסגרתה גויס הסוכן הסמוי ופעל במשך השנה האחרונה בקרב העבריינים העוסקים בסחר ואספקת נשק לעבריינים ברחבי הצפון".