הפרקליטה הצבאית הראשית: "לא כובלים את ידי הלוחמים"

בכנס המשפט בחיפה אמרה יפעת תומר-ירושלמי כי "אין כל שחר לביקורת המופנית כלפי מערכי הבדיקה והחקירה", והוסיפה: "היכולת לחקור ולהעמיד לדין מקום בו הדבר נדרש, היא אחד הדברים המבחינים בינינו לבין אויבינו"

אלוף יפעת תומר ירושלמי, הפרקליטה הצבאית הראשית
אלוף יפעת תומר ירושלמי, הפרקליטה הצבאית הראשית | צילום: פלאש 90

הפרקליטה הצבאית הראשית יפעת תומר-ירושלמי אמרה היום (חמישי) בנס שנת המשפט של אוניברסיטת חיפה, כי "אין כל שחר לביקורת המופנית כלפי מערכי הבדיקה והחקירה, כאילו הם 'כובלים את ידי הלוחמים'". היא הדגישה: "הוראות הפתיחה באש, כמו גם תרגולות מבצעיות, נכתבות על-ידי המפקדים, מתוך היכרות עמוקה עם צורכי השטח, עם המציאות המבצעית ועם תמונת האיומים בכללותה. זאת, כמובן, בליווי של ייעוץ משפטי".

עוד היא אמרה: "הניסיונות השונים להכניס מורא בליבם של נשות ואנשי אכיפת החוק בצה"ל – בפרקליטות הצבאית ומחוצה לה – לא יצלח, ולא יניא אף אדם במערכת אכיפת החוק בצה"ל מלבצע את תפקידו בענייניות וביעילות ותוך מחויבות לצה"ל ולשלטון החוק".

כוחות צה"ל ברצועת עזה
כוחות צה"ל ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

"צה"ל מחויב לפעול בהתאם לדיני הלחימה", הוסיפה הפצ"רית, "היכולת לחקור ולהעמיד לדין מקום בו הדבר נדרש, היא אחד הדברים המבחינים בינינו לבין אויבינו, והיא חשובה מאוד לחוסנו של צה"ל וליכולתו להמשיך ולהילחם. חברותנו בקהילת העמים, היא חלק מהרכיבים היסודיים המאפשרים לצה"ל להמשיך ולפעול כצבא מודרני ועתיר משאבים. אך בה בעת, עלינו לזכור כי חובתנו – כצבא שומר חוק בחברה דמוקרטית – שלא להעלים עין מחריגות מן השורה".