פרשת הרב טאו: צוות חקירה מיוחד יוקם, המתלוננת תעיד שוב

היום נערכה ישיבה בין המשטרה לפרקליטות בעקבות התלונה שהוגשה נגד הרב מצד נחמה תאנה, שטוענת כי הרב אנס אותה מאז שהייתה ילדה, והוחלט לערוך השלמות חקירה נוספות. היא תוזמן שוב לעדות ובפרקליטות בוחנים אם חלק מהמעשים לא תחת התיישנות

זמן צפייה: 02:14

החשד לעבירות מין מצד הרב צבי טאו: הבוקר (ראשון) נערכה ישיבה בין המשטרה לפרקליטות על התלונה שהוגשה נגד הרב מצד נחמה תאנה, שבסופה הוחלט לערוך השלמות חקירה נוספות. המתלוננת תוזמן שוב לעדות במשטרה ובפרקליטות בוחנים האם חלק מהמעשים שתיארה אינם תחת התיישנות.

נחמה התלוננה על הרב טאו כי פגע בה מינית ואמרה לחדשות 13: "הוא אנס אותי, הוא פגע בי מינית, פגע בי בהרבה דרכים מאז שאני ילדה קטנה וגם כשהייתי ילדה פחות קטנה, אפילו כשהייתי אימא. זה משהו שמלווה אותי כמעט כל החיים שלי".

הקהילה שבה היא חיה התקשתה להאמין לעדות ולהאשמות שלה, אבל לאחרונה זכתה נחמה לתמיכה ממספר רבנים בכירים בזרם הציוני-דתי שקוראים לבדוק את הטענות הקשות נגד הרב טאו.

הרב טאו
הרב טאו

הרב יובל שרלו פרסם בדף הפייסבוק שלו: "נחשפתי ונפגשתי עם חלק מהמתלוננות, בין בפגישה ישירה ובין במצולמת. דבריהן חדים מאוד וברורים, טוב יהיה כי הטוענות שנפגעו תפנינה למשטרה, כדי שתלונתן תתברר".

גם יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו כתב: "ההאשמות שלהן נחשפתי מתוך שיחה עם אחת המתלוננות ועדות מוקלטת של מתלוננת אחרת, הן חמורות ביותר. אך זהו כמובן צד אחד בלבד. דווקא משום שאין לנו כלים לשפוט את צדקת הטענות, אין להרשות שהאשמות כאלה תישארנה כשהן תלויות באוויר".

תאנה הגיבה על הדברים: "הקריאה שלהן מאוד מעודדת. מבחינתי זה אור וזו תקווה לעצמי ולסביבה שלי, שיש אמת בתורה". היא הביעה תקווה שבעקבות קריאת הרבנים יצטרפו אליה מתלוננות נוספות.