בעקבות עלייה ברמת האיומים: תוגברה האבטחה סביב היועמ"שית

פרסום ראשון: בזמן שהקריאות לפיטוריה של גלי בהרב-מיארה נשמעים שוב ושוב, וכשחברי הקואליציה נכנסים איתה לעימותים חזיתיים על בסיס יומיומי, האיומים כלפי היועצת המשפטית לממשלה הופכים ממשיים יותר - ובמשטרה הוחלט להגביר את רמת האבטחה סביבה לדרגה הגבוהה ביותר

זמן צפייה: 01:12

פרסום ראשון: על רקע הקריאות בהפגנות וברחובות לפיטוריה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הערב (שני) פורסם במהדורה המרכזית כי רמת האבטחה סביבה תוגברה והועלתה לרמה הגבוהה ביותר. ככל הידוע לחדשות 13, היום צוותי הביטחון אף ניטרו איום מסוכן ומסוים כלפיה כשהיה עוד בתחילתו.

מוקדם יותר היום נערכה ישיבה בלשכתה  בהשתתפות בכירים במשטרה ובמשרד המשפטים, ובה הציגו ליועמ"שית את רמת האיומים וההסתה שקיימים נגדה. לבסוף החליטו אותם גורמים על תגבור אבטחה מסיבי ברמה הגבוהה ביותר, בין היתר על ידי אמצעים טכנולוגיים בתוך ביתה, ניידות משטרה סביבו וצוות מיוחד שיקיף אותה. נראה כי גורמי הביטחון האמונים על שלומה לא לוקחים סיכונים.

איתמר בן גביר, היועמ''שית גלי בהרב-מיארה
איתמר בן גביר, היועמ''שית גלי בהרב-מיארה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האיומים כלפי היועצת המשפטית לממשלה מגיעים, בין היתר, על רקע הסכסוך האחרון שלה עם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהאשים אותה באופן ספציפי בכך שאינה מאפשרת את אטימת בית המחבל שביצע את הפיגוע בנווה יעקב בערב שבת, ובישיבת הממשלה אתמול זעם השר בן גביר על כך שהייעוץ המשפטי, לטענתו, מעכב את החוק שאמור לעגן את סמכויותיו.

נציגת היועצת המשפטית לממשלה אמרה כי "אין ויכוח שהשר יכול לקבוע מדיניות, אבל כאן יש פגיעה פוטנציאלית בעצמאות המשטרה שעלולה לפגוע בזכויות אדם". ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא להגנתו ואמר: "חייבים להבטיח שעיקרון ביזור הסמכויות יישמר. זה הבסיס בדמוקרטיה מודרנית וזה לא קיים בישראל".