מטפל צעיר חשוד שתקף קשישה בבית אבות בי-ם – וגרם לה לחבלות

בת 90 פונתה לבית החולים הדסה כשעליה סימני חבלה קשים. תושב מזרח העיר בן 29, שעבד במקום, נעצר בתום חקירתו. הוא יובא בפני בית משפט השלום בבירה לדיון בהארכת מעצרו

זמן צפייה: 02:01

תושב מזרח ירושלים בן 29, שעבד בבית אבות בעיר, נעצר בחשד שתקף קשישה כבת 90 במוסד וגרם לה לחבלות קשות. הקשישה פונתה לבית החולים הדסה שבבירה. בהמשך היום, יובא החשוד לדיון בהארכת מעצרו בפני בית משפט השלום בירושלים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סימני מצוקה וקושי בפרידה: כך תזהו שהילד שלכם עבר התעללות בגן

בעקבות שיגור בלוני התבערה: ישראל מצמצמת את מרחב הדיג ברצועה

חשד לפגע וברח בירושלים: תינוק נפצע קשה מפגיעת רכב

אזיקים
אזיקים | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחצי שנה נחשפה שורה ארוכה של מעשי התעללות בקשישים וקשישות בתקשורת. אולם, גם אלה לא הכינו את אשר אוחנה למה שראה כשצפה בצילומי מצלמת האבטחה שבבית אמו, בת ה-80. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 ושודר בפברואר ניתן לראות כיצד במשך 45 דקות זועקת הקשישה לעזרה אחרי שנפלה מהכיסא וכאשר המטפלת ניגשת אליה - במקום להרים אותה היא מנערת אותה בצווארה, משליכה אותה על הרצפה, ויוצאת מהחדר כשהיא מותירה אותה שרועה.

אוחנה עבר להתגורר עם אמו והתקין מצלמות אבטחה בבית, אך בשל יחסי האמון עם המטפלת הוותיקה, מיעט לצפות בצילומים. לאחר שקיבל התרעה על התרחשות חריגה בבית, צפה בסרטונים ועיניו חשכו. הוא הזעיק חבר שעובד סמוך לבית כדי להרים את האם השרועה על הרצפה וכשחזר הביתה, הגיש תלונה במשטרה. המשטרה הגיעה, ראתה ממש בקצה הקרחון את הסרטון ומייד עצרה את המטפלת.

"היה לי חשד שהיא מתעללת באימא כבר תקופה ארוכה אבל אתמול החמיר. שמתי את המצלמה לראות ב'לייב' מה קורה", סיפר אוחנה. "יצאתי לעשן סיגריה, פתחתי את המצלמה וראיתי את אמא על הרצפה".

אמו של אוחנה חולה בסרטן וסובלת בשנים האחרונות מדמנציה ומתגוררת בשכונת בקעה שבירושלים. העובדת הסיעודית שתועדה בסרטון, אזרחית הודו, הועסקה בחמש השנים האחרונות על ידי המשפחה ובעבר טיפלה גם באביו.