הפרקליטות תבקש לעצור את משפט פישר ולגבות עדות ממשה סעדה

בפרקליטות צפויים להודיע לבית המשפט כי יגבו עדות מסגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר ששוריין אתמול בליכוד, משה סעדה, בעקבות הטענות של עד המדינה ערן מלכה נגדו. עורך דינו של פישר לשופט: "יש פה צד אחד שמשקר. נדרשת חקירה באזהרה של סעדה"

זמן צפייה: 01:04

הפרקליטות תבקש היום (חמישי) מבית המשפט לעצור את משפט רונאל פישר, במטרה לקיים השלמות חקירה ולגבות עדות מסגן ראש המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר ששוריין בליכוד אתמול, משה סעדה, בעקבות הטענות של עד המדינה, ערן מלכה, נגדו. בית המשפט יכריע האם לעצור את המשפט או לא. פרקליטו של פישר, עו"ד אבי חימי לשופט: "יש פה צד אחד שמשקר. או ערן מלכה או סגן ראש מח"ש לשעבר. נדרשת חקירה באזהרה של סעדה".

עד המדינה ערן מלכה טוען שהובטח לו ממשה סעדה, אז סגן ראש מח"ש, דברים בעל פה כדוגמת אי-שלילת רישיון עורך הדין שלו אחרי שישוחרר מהכלא, שלא נכתבו בהסכם הכתוב, ומח"ש לא קיימו. בעקבות הטענות, בפרקליטות הוחלט לעשות השלמות חקירה ושוקלים בחיוב לזמן את סעדה לעדות.

עורך הדין רונאל פישר
עורך הדין רונאל פישר | צילום: חדשות 10 (ארכיון)
מימין: משה סעדה, רונאל פישר, ערן מלכה
מימין: משה סעדה, רונאל פישר, ערן מלכה

ביולי 2019 מלכה שוחרר לאחר שקוצר עונשו על ידי וועדת השחרורים והוא סיים את עונשו. הפרקליטות קבעה כי מלכה עבר הליך שיקומי והסכימה למהלך לאחר שהביע חרטה על מעשיו.

אתמול פורסם שסעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, שיצא בביקורת על המערכת בנוגע לתיקי נתניהו, שוריין על ידי נתניהו במקום ה-28 ברשימת הליכוד לבחירות הקרובות.

כזכור, בבמאי 2015 הוגשו בפרשה שמכונה "פרשת רונאל פישר" כתבי אישום נגד רונאל פישר, ערן מלכה,ואחרים. כתב האישום נגד פישר כולל האשמות ב־12 פרשיות שונות. באוגוסט 2016 לאחר 400 ימי מעצר בית של פישר, התיר בית המשפט לשחרר אותו מהאזיק האלקטרוני. בפברואר 2018 בוטל אחד מכתבי האישום נגדו אבל האישומים האחרים נשארו בעינם. ערן מלכה הפך לעד מדינה, הורשע ונידון למאסר.