פרשת איתן בירן: הסבא והסבתא צפויים לערער על ההחלטה

אחרי החלטת בית המשפט היום להשיב את הילד איתן בירן בן ה-6 לדודתו באיטליה, סבו וסבתו בישראל צפויים לערער ולהילחם על מעמדם בבית המשפט. הערכה: ייקח עוד שבועות עד להחלטה סופית

זמן צפייה: 05:40

שמואל ואתי פלג, הסב והסבתא של הילד איתן בירן, צפויים לערער לבית המשפט המחוזי על ההחלטה של בית המשפט לענייני משפחה כי בירן בן ה-6 ישוב לחזקת דודתו איה באיטליה. איתן, שאיבד את משפחתו באסון הרכבל בחודש מאי האחרון, שוהה אצל שתי המשפחות לסירוגין וההערכה היא שישנם עוד כמה שבועות עד שתתקבל החלטה סופית.

בנוסף, בני הזוג פלג צפויים להילחם על מעמדם בבית המשפט. עד כה, מלבד איה בירן הדודה ושמואל פלג שהביא את איתן לישראל וחשוד בחטיפתו, היו היחידים שהיו צד בהליך המשפטי. בני המשפחה האחרים לא היו צד בדיון והם מתכוונים להילחם על מעמדם בבית המשפט.

במקביל, פרשננו ברוך קרא דיווח הערב (שני) כי כלל לא בטוח שבית המשפט המחוזי יעניק עיכוב ביצוע. כמו כן, החקירה הפלילית נגד הסב שמואל פלג עדיין תלויה גם באיטליה וגם בישראל. מי שייקח את ההובלה אלה הרשויות באיטליה ובימים האחרונים מבקשת משטרת ישראל עוד חומרים כדי להעביר לאיטליה וזה יכול להיגמר לא טוב עבור שמואל פלג ברמת כתב אישום פלילי.

בריאיון לאמנון לוי ב"שש" אמרה הערב הסבתא אתי פלג כי מדובר באסון נוסף עבור המשפחה. "זהו אסון לאומי מה שקרה בבית המשפט", אמרה הסבתא. "הוא גדל בבית שלי פה בארץ. הילד ישראלי. הוא לא איטלקי. הם נסעו כדי שעמית ז"ל ילמד רפואה. יש לו משפחה מאוד גדולה בארץ. זו הייתה בסך הכול תקופת מעבר".