עד לדיון הבא: המשפחות של איתן בן ה-6 סיכמו על הסדרי ראייה

בית המשפט לענייני משפחה דן הבוקר בבקשות המשותפת לחזקה על איתן בירן בן ה-6 שאיבד את הוריו בתאונת הרכבל באיטליה. שתי המשפחות הוציאו הודעה משותפת: "זו טרגדיה לשתי המשפחות"

זמן צפייה: 04:17

בבית המשפט השלום לענייני משפחה בתל אביב נפתח הבוקר (חמישי) הדיון בעניינו של איתן בירן בן ה-6, הניצול היחיד מאסון הרכבל באיטליה, במסגרתו איבד את אחיו, הוריו סבו וסבתו מצד האב. שתי המשפחות, הדודה איה בירן-נירקו וכן הסבא שמואל פלג שנחשד בחטיפת הילד וכן הדודה השנייה גלי פלג ובעלה, הגיעו לדיון.

שתי המשפחות הוציאו הודעה משותפת שמדובר בטרגדיה לשתי המשפחות ושהן רואות רק את טובות הילד. בדיון הוחלט כי ב-8.10 יתקיים דיון ענייני במשך שלושה ימים על סוגיית החטיפה לפי אמנת האג. עד אז יהיו הסדרים זמניים חסויים בין המשפחות.

בפתח הדיון, אמרה דודתו של איתן, ד"ר איה בירן-נירקו, כי היא "דואגת לשלומו". בכוונתה של איה לבקש משופט בית המשפט לקבוע כי איתן נחטף, בהתאם לסעיפים של אמנת האג, וכי יש להחזירו מיידית למשמורתה. מנגד, משפחת פלג טטען כי לא מדובר באירוע חטיפה, זאת מפני שמרכז חייו של איתן נמצא כאן בישראל ולכן המשמרות צריכות להקיים בארץ.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קנדה: אחרון הפושעים הנאצים במדינה מת בגיל 97

גרינפיס: יותר מ-180 מיליון דונם של חורש נשרפו ברוסיה ב-2021

ר"מ בריטניה מציג: הקשר בין קרמיט להתחממות גלובלית. צפו

איתן בירן
איתן בירן

כזכור, מוקדם יותר השבוע הגיע לארץ ד"ר בירן, מי שמונתה להיות האפוטרופוסית החוקית של איתן, ובהודעה רשמית מטעמה נכתב כי "איה מוטרדת מהדיווחים אודות מצבו הפסיכולוגי והנפשי של איתן ומהנעשה בידי חוטפיו בזמן שהוא נמצא בידיהם". עוד נכתב בהמשך: "ביתו של איתן, באופן אמיתי, הוא באיטליה. מטרתה של איה היא להשיב את איתן לביתו בדרכי שלום וללא דיחוי, כדי שיוכל להמשיך את לימודיו בכיתה א׳, אותם כבר החל כשבוע לפני החטיפה".

לפני כשבוע קבע בית המשפט באיטליה כי שמואל פלג, סבו של איתן, חטף אותו לשיראל, זאת על אף שמבחינה חוקית אינו מהווה אפוטרופוס בשבילו. במקביל, באותו יום אישרה משטרת ישראל כי פלג נחקר לאחר שהוגשה נגדו תלונה. כמו כן, לאחר החקירה הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים.

איתן בירן
איתן בירן

כפי שנחשף לראשונה בחדשות 13, מהחקירה באיטליה עלה כי לדרכון האיטלקי של איתן היה מצורף צו לפיו הוא יכול לעבור גבולות רק תחת פיקוחה של האפוטרופסית החוקית שלו איה, אך למעשה פלג הצליח לצאת איתו דרך שוויץ ולהיכנס לישראל מבלי ששמו לכך לב.

בנוסף, המשטרה האיטלית גבתה עדות מאחת השכנות של משפחת בירן, שסיפםרה שהגיע אדם כלשהו והציע כסף לשכנה תמורת מידע על משפחת בירן ועל ההחזקה של איתן. זה טרום החטיפה, אנחנו לא יועים אם יש קשר לשמואל פלג.