12 שנות מאסר לנהג שדרס למוות את הנער אילון שלו אמסלם בת"א

ביהמ"ש המחוזי בת"א גזר את עונשו של אלי בר זכאי, שהורשע בהמתה בקלות דעת לאחר שדרס את הנער לפני כשנתיים. השופט בני שגיא: "הותיר את המשפחה עם נפש פצועה ומדממת לעד"

זמן צפייה: 02:07

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) את עונשו של אלי בר זכאי, שדרס למוות את הנער אילון שלו אמסלם לפני כשנתיים, וקבע כי הוא ירצה 12 שנות מאסר. השופט בני שגיא אמר בדיון: "רצף ההחלטות שקיבל הנאשם במודע פגע פגיעה אנושה במשפחתו של אילון והותיר אותם עם לב שבור ונפש פצועה ומדממת לעד".

כזכור, בר זכאי הורשע בהמתה בקלות דעת של הנער לאחר שנהג תחת השפעת אלכוהול. כמו כן, הוא הורשע גם בנהיגה בשכרות, חבלה חמורה, נהיגה במהירות שלא בהתאם לתנאי הדרך, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט וניסיון להשמדת ראייה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הנהג שדרס למוות את הנער שלו אמסלם הורשע בהמתה בקלות דעת

"נשארת בן 13": חבריו של אילון שלו אמסלם ציינו את יום הולדתו

חברו של דורס שלו אמסלם קרס בעת עדותו: "אמרתי לו שישתה מים"

אלי בר זכאי, הנהג החשוד בדריסה למוות של אילון שלו-אמסלם (חדשות עשר)
אלי בר זכאי, הנהג החשוד בדריסה למוות של אילון שלו אמסלם | צילום: חדשות 13

בהכרעת הדין שנמסרה בענייניו לפני כחודש, דקלה, אמו של הנער, פרצה בבכי באולם. היא ציינה כי "הילדים לא הדאיגו אותו, הוא דאג לביטוח של הרכב, זה היה מעשה הרג במודעות, אדישות - זה כמו אדם שיכור שלוקח אקדח ויורה ברחוב". השופט בני שגיא אמר על עדותו של הנאשם בהרכעת הדין: "האמת רחוקה מלהיות נר לרגליו, גרסתו מנותקת". קובי אמסלם, אביו של הנער, ציין כי "בית המשפט קבע בצורה ברור שחיי אדם בכביש לא הפקר, מי שקטל בני אדם מקומו מאחורי סורג ובריח, שום עונש לא יחזיר לנו את אילון".

עוד נכתב בהכרעת הדין כי "בית המשפט מצא כי הגרסאות השונות שמסר הנאשם עומדות בסתירה חזיתית לכלל הראיות שהוגשו, וקבע כי קו ההתנהלות הפסול שאפיין את הנאשם לפני התאונה, במהלכה, ומיד בסמוך לאחריה, המשיך באופן ישיר גם במסגרת ההליך המשפטי בעניינו, עת מסר הנאשם עדות כוזבת בבית המשפט".

"בית המשפט הגיע למסקנה, כי לולא השפעת האלכוהול ואופן הנהיגה הפראי מעל המהירות המותרת, לא הייתה מתרחשת התאונה שגרמה למותו של אילון ולפציעתו של דניאל".