דורש התנצלות ו-50 אלף שקלים: אהוד ברק נגד החשוד ב"סרטון ההמרדה"

פרסום ראשון: ראש הממשלה לשעבר שלח מכתב התראה לפני תביעה לאופיר לוזון, אחרי שלטענת ברק, הכפיש אותו בטוויטר וכתב כי הוא פדופיל. בין היתר, כתב לוזון: "אפשטיין לא השאיר לך כמה ילדים לשעשוע?"

אהוד ברק, אופיר לוזון ב"סרטון ההמרדה"
אהוד ברק, אופיר לוזון ב"סרטון ההמרדה" | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק שלח מכתב התראה לפני תביעה לאופיר לוזון, החשוד ב"סרטון ההמרדה" נגד שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, כך פורסם היום (שני) לראשונה בחדשות 13. לטענת ברק, לוזון הכפיש אותו בטוויטר, ופרסם ציוצים פוגעניים כנגדו, ואף טען כי ברק פדופיל. ראש הממשלה לשעבר דורש מלוזון התנצלות ופיצוי כספי על-סך 50 אלף שקלים.

בין היתר, טוען ברק כי לוזון התבטא ביחס לקשריו עם עבריין המין והמיליארדר האמריקני ג'פרי אפשטיין, וכינה את ברק "מנהיג שמ*יין ילדים קטנים", ואף תהה בציוץ "אפשטיין לא השאיר לך כמה ילדים לשעשוע?".

נזכיר כי ראש הממשלה לשעבר היה מיודד עם אפשטיין, ששם קץ לחייו בכלא בשנת 2019, ואף נהג לבקר אותו במסגרת נסיעותיו לארה"ב. עם זאת, טען ברק בעבר לחדשות 13: "אני מעדיף שהקשר בינינו כלל לא היה נוצר, אבל מרגע שנחשפו הדברים החמורים - הקשר נותק ומיד. לא קרה שום דבר שהיה בו בדל של עבירה בקשר שלי עם אפשטיין".

ג'פרי אפשטיין | צילום: רויטרס

לוזון, חייל מילואים, נחקר במצ"ח לאחר שתועד בסרטון מאיים על הרמטכ"ל הרצי הלוי ועל שר הביטחון יואב גלנט במרד, זאת בזמן שהוא לבוש מדים. לאחר החקירה, הוא שוחרר בתנאים מגבילים. בין היתר, אמר לוזון: "אם אנחנו לא נלך עד הניצחון, מאה אלף חיילי מילואים יישארו על הגדר, לא נזוז מהגדר. אנחנו נקרא לתושבי מדינת ישראל להגיע לעזה, ותחת אבטחה שלנו, ואנחנו נקשיב למנהיג אחד, וזה לא שר הביטחון וזה לא הרמטכ"ל, זה ראש הממשלה. תחשבו טוב טוב למי אתם מתכוונים לתת את המפתחות אחרי זה".

פרקליטו של החייל מסר: "מרשי לא קרא לסרבנות או לסירוב לציית ל'פקודה מחייבת בצבא'. כל אשר ציין מרשי הוא כי לא יישמע לפקודה עתידית שתינתן מצידו של שר הביטחון בחריגה מסמכות (בעת מחלוקת עם ראש הממשלה ובניגוד להחלטת הממשלה), תוך שהדגיש והבהיר פוזיטיבית כי כן יציית לפקודה שתינתן מהממשלה עצמה והעומד בראשה".