גורמים משפטיים: "אם אדלשטיין לא יציית לבג"ץ זה יוביל לכאוס"

בכירים במערכת המשפט אמרו לחדשות 13 כי במידה שההצעה לבחירת יו"ר כנסת לא תעלה לסדר היום - "זאת תהיה אמירה שלא חייבים לציית לפסקי דין, זו אנרכיה" • בנט: "צריך למלא את הנחיות בג"ץ"

זמן צפייה: 05:42

גורמים משפטיים בכירים מסרו לחדשות 13 כי אם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא יעלה מחר (רביעי) לסדר היום את ההצעה לבחירת יו"ר הכנסת - "זו תהיה אנרכיה, כבר לא פי התהום אלא התהום עצמה".

"אם אדלשטיין לא יציית לקביעת בג"ץ הוא מוביל אותנו לכאוס", מסרו הגורמים הבכירים. "זאת תהיה אמירה מצידו ומצד רה"מ שלא חייבים לציית לפסקי דין. המשמעות של מהלך זה היא עצומה, וממוטטת את עקרונות הדמורקטיה. אם יו"ר הכנסת לא יציית לפסקי הדין - מה יגיד האזרח הפשוט".

אם אדלשטיין לא יעלה מחר לסדר היום את ההצעה, הוא לכאורה מבצע עבירה של ביזוי בית המשפט. במקרה כזה העותרים יפנו לבית המשפט והוא יקבל אזהרה.

יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין
יו''ר הכנסת יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

שר הביטחון בנט: "צריך למלא את הנחיות בג"ץ"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2403202036' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_4dmuxdrv' duration='447'']

בריאיון לחדשות 13 התייחס שר הביטחון בנט לסוגיית ההצבעה בדבר מינוי יו"ר כנסת, והצהיר: "כשבג"ץ פוסק משהו - צריך לקיים. אנחנו מדינת חוק, צריך למלא אחר החוק".

עוד התייחס בנט למאבק נגד התפשטות הקורונה. "אנחנו בפני משבר שמדינת ישראל לא ידעה כמותו", הצהיר. "המדינה צריכה להיות ממוקדת כל כולה בהורדת קצב ההדבקה, בהעלאת המוכנות של מערכת הבריאות לקלוט חולים. כל היתר – להזיז הצידה. אין לנו זמן להתעסק בשטויות. אם לא נפעל בצורה ממוקדת ונכונה כולנו נחטוף".

שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית
שר הביטחון נפתלי בנט בריאיון במהדורה המרכזית | צילום: חדשות 13

"אני בעד שורה של צעדים, שאחד מהם הוא הסגר חלקי שאנו כבר מצויים בו, אבל במקום ללכת להסגר מלא - החלופה שחייבים כבר לעשות זה להגיע להיקפים גדולים של בדיקות לאתר את הנשאים ולבודד אותם", המשיך. "ברגע שהם יוצאים מהקהילה לא צריך להפעיל את הפטיש הגדול. הציבור צריך לקיים אחרי ההוראות, הממשלה צריכה להזניק את קצב הבדיקות היומיות, צריך לבודד ולהגן על האוכלוסיות המבוגרות ואם נעשה את כל הדברים האלה ביחד – נוכל לצלוח את הגל הגדול".