חקירת שלדון אדלסון נחשפת: "לא אפגש עם נתניהו יותר לעולם"

איל ההון האמריקני שהיה אחד האנשים הקרובים ביותר לרה"מ, נפגע מאוד כשנודע לו על הרצון לקדם את החוק שיצמצם את תפוצת העיתון. "הוא רצה שאשנא את איילת שקד - ואמר שהיא זו שתומכת במהלך"

זמן צפייה: 03:44

איש העסקים היהודי אמריקני שלדון אדלסון היה אחד האנשים הקרובים ביותר לראש ממשלה בנימין נתניהו. החוק שקרוי על שם העיתון שלו "ישראל היום", עומד במרכזו של כתב האישום המסתמן נגד רה"מ בתיק 2000, והערב (ראשון) נחשף בחדשות 13 מה אמר במהלך חקירתו בתיק.

אדלסון העיד במשטרה כבר כמה פעמים, והחוקרים ניסו לברר אם ידע על כוונת נתניהו לגרום לצמצום תפוצת העיתון. באוקטובר 2018, הגיע איל ההון להעיד בפעם האחרונה כשהוא כועס ופגוע. "לא אלך לפגוש את ביבי יותר לעולם בגלל מה שקראתי", אמר לחוקרים בהתייחסו לכוונת נתניהו להוציא את המהלך לפועל.

בנוסף, בחקירה סיפר על הדמות הפוליטית המרכזית שנתניהו ביקש ממנו לשנוא - איילת שקד. "הוא תמיד אמר שיש... ובגלל זה הוא רצה שאשנא את איילת שקד. הוא אמר שאני צריך לשנוא אותה, שהיא זו תומכת בהצעת החוק" (חוק "ישראל היום").

לכתבות נוספות בנושא: 

הליכוד הגישה תלונה נגד אהוד ברק: "שיבש הליכי משפט בתיק 2000"

מתיחות בין היועמ"ש לבכירי הפרקליטות בנוגע להכרעה בתיק 2000

הערכה: נוני מוזס יואשם בשוחד בתיק 2000; נתניהו בסעיף מופחת

שלדון אדלסון במסיבת עיתונאים במקאו
שלדון אדלסון במסיבת עיתונאים במקאו | צילום: רויטרס

אולם כעסו של אדלסון בחקירה לא היה רק על ראש הממשלה, הוא סיפר לחוקרים על רעיית רה"מ שרה נתניהו, שגם אליה היה מקורב. בעדות הוא מצביע בין היתר על מעורבותם העמוקה של בני המשפחה בעיתון "ישראל היום", אותה ראש הממשלה דואג להכחיש.

אדלסון: "שרה רצתה שמירי (אשתי) תפטר את עמוס רגב (עורך "ישראל היום"). היא זרקה הערות מאוד לא יפות על זה שאולי למירי יש רומן עם עמוס ושהיא לא רוצה לפטר אותו בגלל זה. אני זוכר מאוד במדויק את הערב הזה". חוקר: "זו הערה מאוד לא יפה". אדלסון: "זאת אכן הערה מאוד לא יפה, התכוונתי לקום וללכת - אבל מירי לא רצתה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מקורבים לאדלסון סיפרו כי מאז עדותו בתיק 2000 יחסיו עם נתניהו לא חזרו לקדמותם. באוגוסט 2018, נערך במכללת אריאל טקס חנוכת בית ספר לרפואה על שם בני הזוג אדלסון, אליו נתניהו כלל לא הוזמן.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "עוד הדלפה פלילית, צהובה ורכילותית שרק ממחישה על מה בוזבזו רבע מיליארד שח מכספי משלם המיסים הישראלי. ראש הממשלה נתניהו הוא זה הוביל את ההתנגדות לחוק "ישראל היום", הצביע נגדו ואף פיזר את הכנסת וסיכן את עתידו הפוליטי כשמנע את העברת החוק. איזה עוד גיבוב של שטויות תפרסמו כדי להסיט את דעת הציבור מהשאלה המרכזית של הבחירות: מי יהיה ראש הממשלה - נתניהו או לפיד וגנץ?".