הפרקליטות לא תערער: יצחק אספה ישוחרר שחרור מוקדם

לאחר שוועדת השחרורים החליטה לשחרר את הדורס של ארי נשר מוקדם ממאסר, בפרקליטות המדינה הוחלט שלא לערער על ההכרעה. זאת, על אף החומרה הרבה שהתביעה רואה במעשיו

זמן צפייה: 00:28

פרקליטות המדינה הודיעה הערב (חמישי) כי לא תערער על החלטת ועדת השחרורים, ועל כן, יצחק אספה שדרס למוות את ארי נשר ישוחרר מוקדם ממאסר. זאת, על אף החומרה הרבה שהתביעה רואה במעשיו. הודעה על כך נמסרה להוריו של נשר.

עוד נמסר כי החלטת הפרקליטות התבססה בין היתר על העובדה שהאסיר שב והביע צער וחרטה על מעשיו, ביקש סליחה וכפרה מהוריו של נשר, ואף קיבל אחריות על מותו של הנער, על אף שהתאונה הייתה בלתי נמנעת מבחינתו, והוא לא הועמד לדין וממילא לא הורשע בגרימת מותו.

ארי נשר, שנפצע בתאונת הפגע וברח בתל אביב, עם אביו אבי נשר
ארי נשר, שנפצע בתאונת הפגע וברח בתל אביב, עם אביו אבי נשר | צילום: רפי דלויה

כזכור, אספה לא הואשם בגרימת התאונה עצמה מאחר שלא היה באפשרותו למנוע את התרחשותה. הוא הועמד לדין בגין מספר עבירות, והורשע רק בהפקרה לאחר פגיעה ובשיבוש מהלכי משפט, ונידון ל-4.5 שנות מאסר בפועל.

מוקדם יותר השבוע החליטה ועדת השחרורים על שחרורו המוקדם של אספה. בהחלטת הוועדה נכתב: "לפי התרשמות גורמי שב"ס האסיר מודה בביצוע העבירות והפנים את חומרת מעשיו, כשלדבריו פעל בלחץ והגיב בפזיזות ובאימפולסיביות, מביע חרטה כנה על התנהגותו, מקבל אחריות מלאה, מביע צער על הקורבנות ובני משפחותיהם ואף בכוונתו לפנות למשפחה ולהביע את צערו על מעשיו".