אנשי עסקים מובילים עתרו לבג"ץ: "פגם בלתי ניתן לריפוי בהצבעה"

פרסום ראשון: יזם ההייטק דב מורן ומנכ"לי בית ההשקעות IBI ואלביט, כמו גם דמויות נוספות במשק, עתרו לבג"ץ בטענה שבהליך ההצבעה בוועדת החוקה נפל פגם פרוצדורלי "בלתי ניתן לריפוי" וכי יש לבטלה

המחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
המחאה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב | צילום: רויטרס

יזם ההייטק דב מורן, מנכ"לית בית ההשקעות IBI אלה אלקלעי, מנכ"ל אלביט לשעבר יוסי אקרמן, שמעון אקהויז, גיא טיטונוביץ' (מייסד Cheq), יואב ניסן כהן ואברהם ביגר (לשעבר יו"ר ומנכ"ל פז ויו"ר מכתשים אגן), כמו גם דמויות נוספות במשק, הגישו הבוקר (שני) עתירה לבג"ץ בטענה שבהליך ההצבעה בוועדת החוקה נפל פגם פרוצדורלי בלתי ניתן לריפוי.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אוהד רוזן, חגי קלעי ועידן סגר נטען כי תיקון חוק היסוד מוצג כיוזמה של ועדת החוקה כולה, על מנת שניתן יהיה לקדמו במהירות מירבית עפ״י תקנון הכנסת, בעוד שבפועל הוועדה כלל לא החליטה או דנה בקידום ההצעה מטעמה - ובפועל, ח"כ רוטמן ״הדביק״ לוועדה הצעת חוק שגיבש באופן פרטי לחלוטין מבלי לערב בה חברי כנסת אחרים.

לכן, לשיטתם, היה על ההצעה לעמוד בכל המשוכות הנדרשות מהצעת חוק פרטית - ולא "להתחפש" להצעה של ועדה הנהנית לכאורה מקונצנזוס רחב וככזו זוכה למסלול קידום מהיר.

לדברי העותרים, תוצאת הפגם היא ביטול ההצבעה בוועדת החוקה וקידום החקיקה מחדש כהצעה פרטית של ח"כ רוטמן בהליך מסודר, או כהצעה של ועדת החוקה כולה בקונצנזוס רחב.