"בשל קנאתו החולנית": תושב ירושלים יואשם בהרעלת בת זוגו

אחרי העדויות שנחשפו בחדשות 13: הצהרת תובע הוגשה נגד אלי פרג בן ה-49, ובכוונת הפרקליטות להגיש נגדו בימים הקרובים כתב אישום בגין ניסיון לרצח של בת זוגו ואם ילדיו באמצעות רעל שהזריק לה. מעצרו הוארך בשלושה ימים נוספים

זמן צפייה: 00:48

הצהרת תובע הוגשה הבוקר (שני) נגד אלי פרג, תושב ירושלים בן 49, ובכוונת הפרקליטות להגיש נגדו בימים הקרובים כתב אישום בגין ניסיון לרצח של בת זוגו ואם ילדיו באמצעות רעל שהזריק לה. במקביל הוארך מעצרו בשלושה ימים נוספים. העדויות נגד פרג נחשפו בחדשות 13 בחודש שעבר, והן כללו בין היתר הקלטות בהן נשמע פרג כשהוא מנסה, לטענת אשתו, לטשטש את מעשיו ולהתנהג כאילו הוא מודאג ממצבה הרפואי.

החקירה נפתחה ב-28 במאי השנה, כאשר בת זוגו של פרג אושפזה בבית חולים בבירה. כעבור זמן קצר אותר פרג באזור גוש דן ונעצר לחקירה בחשד שניסה לרצוח אותה.  על פי ממצאי החקירה, בשעות הבוקר המוקדמות באותו היום, לאחר שבת זוגו התעוררה בביתם, היא שיחקה עם נכדתה במשך מספר שעות. לאחר מכן היא שבה למיטתה, ובהמשך התעוררה לדבריה כשהיא בבית החולים, לצד בני משפחתה. כתוצאה מהמעשה המיוחס לפרג, נגרם לה שיתוק בפלג גופה התחתון, ועל-פי חוות דעת רפואיות - הפגיעה היא בלתי הפיכה.

במהלך שהותה של בת הזוג בהשגחה רפואית, עלה חשד ממשי כי החשוד ניסה לפגוע בה באמצעות הזרקת חומר רעיל ואספקת חומרי הרדמה בדרך של הכנסתם לשתייה. על פי החשד של חוקרי המשטרה, מעשים אלו נעשו במטרה לסכל את יציאתה למשמרת בה צפויה הייתה לעבוד עם עובד אחר. ימים ספורים לאחר מכן אותרו מתחת לחלון חדר השינה של בני הזוג מזרקים, בהם על פי החשד השתמש החשוד למעשיו.

המזרקים שאותרו בביתו של אלי פרג
המזרקים שאותרו בביתו של אלי פרג | צילום: דוברות המשטרה

עוד עלה בחקירה, כי במשך זמן רב קודם לכך, בחן פרג דרכים לביצוע המעשה ברשת האינטרנט, בין היתר תוך קריאה אודות מקרה הרעלה באמצעות נפט שהתרחש בעבר. בנוסף, הצליחו חוקרי תחנת מוריה לאסוף ממצאים רבים ממכשירו הסלולרי המחזקים את החשדות כלפיו, בהן התכתבויות, היסטוריית חיפוש, "פתקים" בהם נכתב על כוונותיו ושנמחקו באותו הבוקר טרם מעצרו, וממצאים נוספים.

בחיפוש שנערך ברכבה של הקורבן, איתרו חוקרי מוריה אמצעי מעקב סלולרי, באמצעותו ביצע החשוד למעלה מ-1,500 שיחות "האזנה ומעקב" הכוללות למעלה מ-6,000 דקות האזנה, בתקופה של כחצי שנה. בנוסף נהג החשוד לעקוב אחר בת זוגו, הן בעצמו ובמספר מקרים הסתייע באמצעות אחרים, ונהג לפקוד את מקום עבודתו באופן תכוף.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1606242040' autoplay='0' credit='' desc='צפו בכתבה: העדויות נגד אלי פרג שנחשפו בחדשות 13' poster='' kid='1_gynat63d' duration='335']

פקד רן מור, קצין החקירות בתחנת מוריה, סיפר: "במהלך חקירה ארוכה בה בוצעו עשרות רבות ואף מאות פעולות חקירתיות מעמיקות ויצירתיות על מנת להגיע לחקר האמת על שהתרחש בין בני זוג, זאת לאחר שהקורבן אושפזה בבית החולים במצב רפואי שעל פי גורמי רפואה ייתכן והנו בלתי הפיך. חוקרי תחנת מוריה אספו ממצאים רבים המעידים על אובססיביות מוגזמת מצד חשוד כלפי בת זוגו, שכללה בין היתר מעקבים שלו ושל אחרים אותם רתם לעניין, התקנת אמצעי טכנולוגי שיסייע לו בכך, ניסיונות מסוכנים על פי החשד לסכל ולשבש את הגעתה למקום עבודתה מפעם לפעם בשל קנאתו החולנית למחשבה שעובדת יחד עם גבר אחר".

"לטובת מיצוי היקפי ומעמיק של חקירת המשטרה", הוסיף, "לא חסכנו מאמצים, אמצעים ויכולות, ביניהם בדיקות שונות שבוצעו במעבדות המשטרה ומעבדות מקצועיות נוספות, כל אלו במטרה לחזק את מארג הראיות שנרקם כלפי החשוד. על אף ניסיונותיו לפגוע בראיות, למשל - מחיקת תכנים במכשירו הסלולרי באותו בוקר בו התרחש המקרה, הצליחו חוקרים מיומנים של תחנת מוריה להתחקות אחר תכנים אלו ולשחזרם, מהם נודע כי במשך תקופה בחן החשוד דרכים כאלו ואחרות לפגוע בבת זוגו".