"נתן לגיטמציה לחמאס": מורה מירושלים נעצר בחשד לעידוד טרור

החשוד, שלימד בבית ספר בפתח תקווה ועבודתו הופסקה בעקבות המקרה, כתב בקבוצת מורים כי "מותר לעם נכבש לעשות כל מה שנדרש כדי להצליח במאבקו", ובהזדמנות אחרת כתב: "חיילים ישראלים לא אנסו פלסטיניות? הם עושים זאת משנת 48, זה לא נכנס לספרי הלימוד". מעצרו הוארך ב-4 ימים

זמן צפייה: 01:52

מורה תושב ירושלים, שלימד היסטוריה ואזרחות בבית ספר בפתח תקווה, נעצר בחשד לתמיכה בטרור ובחמאס בשעת מלחמה. היום (שישי) הוא הובא לדיון בבית המשפט ומעצרו הוארך ב-4 ימים. על פי החשד, בין היתר פרסם החשוד בקבוצת מורים, שבה חברים מורים רבים, האשמות נגד חיילי צה״"ל באונס מתמשך וכתב: "חיילים ישראלים לא אנסו פלסטיניות? הם עושים זאת משנת 48, זה לא נכנס לספרי הלימוד".

בנוסף, הוא כתב כי "מותר לעם נכבש לעשות כל מה שנדרש כדי להצליח במאבקו", זאת בהתייחסו למעשי טרור. בעבר, החשוד גם קרא לטייסי חיל האוויר "רוצחי ילדים". עבודתו כמורה הופסקה לאחרונה, ובהמשך נפתח נגדו גם הליך פלילי.

דברים שכתב החשוד מורה פתח תקווה חרבות ברזל
דברים שכתב החשוד | צילום: דוברות המשטרה

על פי המשטרה, "האשמה זו היא ניסיון שלו להצדיק את מעשי האונס המזעזעים של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר ולתת להם לגיטימציה, כזו שאפילו מחבלי חמאס השפלים כנראה לא חשבו עליה, והכל לעיניהם של המורים המזועזעים וההמומים".

לפני מספר חודשים הצדיק המורה מחבל והתכחש לטרור שביצע כשפרסם ברשת: "הוא דרס שישה אנשים אבל הוא לא מחבל". בנוסף, עפ״י החשד, הוא נהג לצדד במפרי סדר אלימים לעבר שוטרים וחיילים, הספיד מחבלים ותיאר את מותם באופן תמים.

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

מהמשטרה הוסיפו: "לצערנו, מאז אתמול בערב, מספר צייצנים ברשתות החברתיות הצדיקו את מעשיו ופרסומיו של החשוד, ועיוותו את המציאות ביחס לנסיבות ולסיבות מעצרו. אנו רואים בחומרה מקרה זה שבו מורה להיסטוריה ומחנך ילדים בבית ספר בישראל מעוות את ההיסטוריה, קורא לטייסי צה״ל רוצחים, מצדיק מעשי אוייב ומסייע לו בשעת מלחמה, בין היתר על ידי בדיות שכוללות את האשמת חיילי צה״ל באונס וע"י פרסומים שיש בהם מתן לגיטימציה ותמיכה במחבלים ובמעשי טרור מהשפלים ביותר שיש".