בדרך לעזה: מאות שקיות של סם פיצוציות נתפסו במשלוח נעליים

במהלך בידוק ביטחוני במעבר כרם שלום אותרו כ-5.6 ק"ג סמים בתוך נעלי ספורט חדשות שנשלחו לרצועה. הנהג, תושב רהט בן 39, נעצר ויובא היום לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו

זמן צפייה: 00:18

נהג משאית נעצר אמש (שלישי) לאחר שבבידוק לפני כניסתו לעזה נמצאו אצלו, על פי החשד, סמים שהוסתרו בתוך משלוח נעליים שאותם הוביל. אנשי הביטחון במעבר כרם שלום בדקו את המשאית לפני שהעבירה סחורה אל תוך עזה ומצאו בה כ-5.6 ק"ג סמים מסוג שמכונה "סם פיצוציות".

הסמים שהוסלקו במאות שקיות וכן פילטרים וניירות גלגול, הוחבאו בתוך נעלי ספורט של מותגים בין-לאומיים פופולאריים, שיועדו לתושבי עזה. מיד לאחר שאותר החומר החשוד, הגיעו שוטרים למעבר ועצרו את נהג המשאית, תושב רהט בן 39. היום הוא יובא לבית המשפט לדיון בהארכת מעצרו.

כתבות נוספות בחדשות 13:

דיווח: לבנון פנתה לארה"ב – בבקשה לרסן את תקיפות ישראל

דיווח: שני מחבלים מתאבדים גרמו להרג השוטרים בעזה

חשד לרצח: גבר נהרג בקטטה באשקלון – המשטרה פתחה בחקירה

הסמים שהוחבאו במשלוח נעליים
הסמים שהוחבאו במשלוח נעליים | צילום: דוברות המשטרה
משלוח הנעליים לרצועה שבתוכו הוחבאו הסמים
משלוח הנעליים לרצועה שבתוכו הוחבאו הסמים | צילום: דוברות המשטרה

בתחילת החודש סוכלה הברחת ענק של סמים על הגבול עם מצרים. לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב, שנטמעו בשטח הלוחמים הבחינו בשלושה כלי רכב ישראלים שהגיעו לקרבת הגבול. במקביל, בצדו השני של הגבול, השליכו כ-25 מצרים חבילות אל מעבר לגדר באמצעות סולמות. שני בני אדם ירדו מהרכבים הישראלים והחלו להעמיס את החבילות.

זמן קצר לאחר מכן הגיעה ההוראה לפעול. בעזרת אמצעי לחימה ותפיסה מיוחדים הם הצליחו לעצור את אחד הרכבים. בסריקות שנעשו לאחר התפיסה מצאו הלוחמים שק ענק ו-24 חבילות המכילים 300 קילוגרמים של קנאביס, בשווי כולל של מיליוני שקלים.

סיכול הברחת הסמים על גבול מצרים
סיכול הברחת הסמים על גבול מצרים | צילום: דוברות המשטרה
סיכול הברחת הסמים על גבול מצרים
סיכול הברחת הסמים על גבול מצרים | צילום: דוברות המשטרה

"סיכול מוצלח של הברחה, כפי שביצענו הלילה, מפצה על שעות ארוכות של פעילות בתנאי מזג אוויר קשים", אמר מפקד היחידה שסיכלה את ההברחה. "אנו חשים סיפוק גדול שהצלחנו למנוע מהסמים הללו להיכנס לארץ ולהגיע לאזרחי ישראל". המשטרה החלה בחקירת המקרה.

סיכול הברחת הסמים על גבול מצרים
סיכול הברחת הסמים על גבול מצרים | צילום: דוברות המשטרה