הנהג שהואשם בניסיון דריסת מפגינים בבלפור זוכה מחמת אי שפיות

לאחר שהוגש כתב אישום בגין ניסיון דריסה, ביהמ"ש זיכה את הנהג לאחר שהפסיכיאטר המחוזי קבע כי אינו כשיר לעמוד לדין. תיעוד: הנסיעה הפרועה שקדמה לדריסה

זמן צפייה: 01:58

בית המשפט זיכה היום (רביעי) את הנהג החשוד בדריסת המפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו בבלפור, בעקבות חוות דעת של הפסיכיאטר המחוזי כי הנאשם לא כשיר לעמוד לדין והוא לא אחראי למעשיו. כאמור, לפני כשבועיים הוגש נגד החשוד בשנות ה-20 לחייו כתב אישום חמור ובקשה מהמשטרה להחזיק אותו במעצר עד תום ההלידים. בתיעוד שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות את נסיעתו הפרועה עד לרגע שהגיע להפגנה.

עורך דינו, איתמר בן גביר, אמר בתגובה לזיכוי: "מתחילת מעצרו טענתי שמדובר באדם שלא אחראי למעשיו. היום יש לנו החלטה כזאת של בית המשפט ואני שמח שבסופו של יום השכל הישר ניצח". עוד הוסיף בן גביר כי "יש לי מסר לכל אותם אנשי שמאל שחשבו שיש כוונה לפגוע בהם - לא כל דבר זה ניסיון לפגוע בהם. המקרה כאן הוא מורכב".

הדורס מבלפור נוסע בפראות לפני המפגש עם המפגינים | צילום: חדשות 13

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

היועמ"ש: אין מניעה לכנס את ועדת האיתור למינוי פרקליט מדינה

חבילת סיוע לחיילים משוחררים: מענק השחרור יוגדל ב-1,500 שקלים

הפתרון שמציע האוצר לעצמאים: משיכת שליש מהפנסיה עם פטור ממס

כזכור, האירוע המדובר התרחש במוצאי שבת ה-20 בספטמבר, כאשר כוחות המשטרה בירושלים בלמו רכב שנדמה שהיה בדרכו להתנגש בקבוצת מפגינים שהייתה באותה עת בבלפור. תיעוד שנילקח מעשרות מצלמות אבטחה בירושלים מחזק את הטענה לפיה לנהג יש בעיות נפשיות. למשל, כשנכנס לירושלים הוא עצר את רכבו בכביש הראשי, יצא ממנו והקיף אותו מספר פעמים וכמעט נדרס. כשהנהג נעצר לחקירה, הוא איים על השוטרים כי יהרוג אותם.

בדיון שנערך אז בעניינו של הנהג, ביקש נציג המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. לדבריו, "מדובר באירוע חמור בעל אופי ציבורי גבוה מאוד. יש חשיבות גבוהה לכך שנגיע לחקר האמת ונוכל לדעת מה חלקו של החשוד". נציג המשטרה הסביר עוד כי החשד הוא לעבירה "מן החמורות שבחוק העונשין", כלשונו, ושהעונש המקסימלי על עבירה שכזו היא עד 20 שנות מאסר.