התעללות מחרידה: נעצר חשוד שהשליך גורי כלבים לים בחיפה

ברשתות החברתיות הופץ תיעוד בו נראים שני צעירים כשהם מתעללים בכלבים בחוף הים, ומהחקירה עלה חשד נגד תושבי יפיע כבני 28 ו-30. אחד מהם נעצר בביתו בחשד שביצע את המעשים הנצפים בסרטון, השני עדיין לא נתפס. הכלבים הועברו לידי אמנה זמנית. מייסדת "תנו לחיות לחיות": "בעלי החיים הם לא חפץ" • צפו בתיעוד

זמן צפייה: 00:32

זוועה בחיפה: צעיר מהמועצה המקומית יפיע הסמוכה לנצרת נעצר היום (שישי) בביתו, בחשד שהתעלל בגורי כלבים בחוף הים בחיפה. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות, נראה הצעיר זורק כלבים אל תוך הים, ביחד עם חשוד נוסף שטרם נתפס. מייסדת ודוברת עמותת "תנו לחיות לחיות" אתי אלטמן היא זו שאיתרה את האדם שתיעד את האירוע והעבירה את פרטי המתעללים למשטרה. תיעוד ההתעללות - בראש הכתבה.

לאחר פרסום סרטון ההתעללות וקבלת הדיווח, פתחה משטרת חיפה בחקירה בניסיון לאתר את החשודים, שזוהו כתושבי יפיע בני 28 ו-30. היום נעצר אחד המתעללים כאמור, והוא יובא לדיון בהארכת מעצר בבית המשפט השלום בחיפה. בעת המעצר, נמצאו בביתו של החשוד מספר כלבים, והם הועברו לבתי אומנה זמניים בשלב זה. כעת, המשטרה פועלת בכדי לאתר את החשוד השני.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא "רואה בחומרה פגיעה בבעלי חיים ומדגישה כי מעשים מסוג זה הנצפו בסרטון הינם עבירה פלילית ועל כן תפעל בכלל האמצעים למצות את הדין עם העבריינים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308111105' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד המעצר' poster='' kid='1_46ixs4za' duration='157']

שוטר מפנה כלב שנמצא בדירתו של החשוד
שוטר מפנה כלב שנמצא בדירתו של החשוד | צילום: דוברות המשטרה
שוטרים פינו את הכלבים שנמצאו בביתו של החשוד
שוטרים מפנים את הכלבים שנמצאו בביתו של החשוד | צילום: דוברות המשטרה
Whatsapp Image 2023 08 11 At 0
גור שאותר בביתו של החשוד | צילום: דוברות המשטרה

אלטמן, שנחשפה אתמול לסרטון ההתעללות, סיפרה: "הפצתי את הסרטון בכל מקום בכדי להגיע למתעללים. אתמול בצהריים קיבלתי דיווח ממישהו שהוא יכול לתת לי את הטלפון של האנשים שצילמו. התקשרתי אליהם וביקשתי את מספר הרכב של המתעללים בכדי להגיע אליהם. אחרי שקיבלתי את המספר העברתי אותו למשטרה והם עצרו אותם".

עוד הוסיפה אלטמן: "אנחנו מודים למשטרת ישראל שפעלה מיד לתפיסתם של החשודים והוצאתם של הכלבים מידיהם. תנו לחיות לחיות פועלים לאורך כל השנה כנגד מתעללים ונמשיך לעשות כך. בעלי החיים הם לא חפץ".