ההתעללות בכלב בבת ים: כתב אישום יוגש היום נגד החשוד

אלן רוס מוריסון, תושב העיר בן 35, צפוי להיות מואשם בהתעללות בבעל חיים לאחר שתיעד עצמו מכה באכזריות את הכלב של זוגתו לשעבר. מחקירתו עלה כי עשה זאת בתגובה לפרידתם

זמן צפייה: 00:29

כתב אישום בגין התעללות בבעל חיים יוגש היום (חמישי) בבית משפט השלום בתל אביב נגד אלן רוס מוריסון, תושב בת ים בן ה-35 שתיעד את עצמו מתעלל בכלב של זוגתו לשעבר. כזכור, בעקבות הסרטון, הגיעו אזרחים לדירה ולקחו ממנו את הכלב. לאחר מכן, הוא נעצר בידי המשטרה.

מחקירתו עלה כי הוא התעלל בכלב לאחר שאיים על זוגתו לשעבר שיעשה זאת כתגובה לפרידתם. בתיעוד האירוע נראה הגבר מתעלל בבעל החיים באופן אכזרי, תוך שהוא מכה אותו מצליף בו. המשטרה תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

הכלב שעבר התעללות בבת ים
הכלב שעבר התעללות בבת ים | צילום: משרד החקלאות

אתמול, בית משפט השלום בת"א האריך את מעצרו של מוריסון ביום. הוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית לאחר שהשופט יגאל נמרודי קבע כי "התאכזרות לשמה בבעלי חיים מחייבת הסתכלות פסיכיאטרית".

"צפיתי בסרטונים שהוצגו לפניי", כתב השופט. "תמונת המצב מעידה על אכזריות חסרת גבול כלפי בעל חיים חסר ישע, שבמשך כל זמן ההתעללות בו, לא הפסיק לזעוק. כל זאת לא גרמו לחשוד להפסיק את ההתעללות וההתאכזרות בכלב".

צעיר תועד מתעלל בכלב בבת ים
צעיר תועד מתעלל בכלב בבת ים | צילום: פייסבוק

"למעצרו מתקיימת עילת המסוכנות", קבע השופט. "מסוכנות לבעל חיים אינה חמורה פחות ממסוכנות לאדם. התאכזרו החשוד לכלב היא משמעותית, מובהקת וקשה ביותר". השופט הורה לפסיכיאטר המחוזי לבחון את מוריסון ולהכין חוות דעת ראשונית בעניינו עד למועד הדיון הבא.

עו"ד קרן בלס שמייצגת את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית מסרה: "מדובר בצעיר עולה חדש, הוא הביע צער וחרטה עמוקים על האירוע. לאור מצבו הנפשי בית המשפט הפנה אותו לבדיקה פסיכאטרית. אנו ממתינים לקבלת תוצאות הבדיקה".

מפקחי משרד החקלאות הגיעו אמש למקום במהירות, ופינו את הכלב למתקם המוגן של משרד החקלאות. עם קבלתו בלילה במתקן, עבר הכלב בדיקה ראשונית, בה עלה שמצבו טוב. על כן הוחלט לתת לו מנוחה לאורך הלילה עקב היותו נסער מאוד לאור ההמולה וההתעללות הקשה שעבר. הבוקר, בתום המנוחה, התבצעה בדיקה מקיפה ממנה עולה כי הכלב במצב טוב, ובאופן מפתיע הוא חברותי ולא מפוחד. גם בצילומי הרנטגן שנעשו הבוקר לכלב הממצאים תקינים.