מצפצף על החוק: הרופא שנותן תרופות לקורונה ופטור מעטיית מסכה

אחרי שנחשף בחדשות 13 שהוא מזייף פנקסי חיסונים, ד"ר אריה אבני ממשיך לגרום נזק רב בתקופת משבר הקורונה בעזרת חותמת הרופא שלו. "הוא חלק מבעיה גדולה שצריך לטפל בה כבר מחר בבוקר"

זמן צפייה: 08:16

לפני כשלושה חודשים שודר בחדשות 13 תחקיר שבמסגרתו נחשף ד"ר אריה אבני כשהוא מזייף פנקס חיסונים לכל דורש תמורת 1,000 שקלים בלבד. כעת, כשמדינת ישראל נמצאת בסגר שני ומחמיר ועם כמות מאומתים שוברת שיאים, ד"ר אבני ממשיך במעשיו, אך הפעם הוא רושם תרופות לטיפול בקורונה ומחלק פטורים מעטיית מסכות - וכל זאת תמורת תשלום.

ד"ר אריה אבני הוא הגורו של מכחישי הקורונה ושל תאוריות קונספירציה אחרות. הוא ידוע גם כאביר מתנגדי החיסונים: "מי שנותן חיסונים הוא בשבילי מנגלה", אמר אז. באופן מפתיע, משרד הבריאות לא עשה דבר מאז שודר התחקיר, ובינתיים הספיק ד"ר אבני לעבור דירה, ולפני כשבועיים הוא פתח קליניקה חדשה בבני ברק. כתבת חדשות 13 שהתקשרה לד"ר אבני על מנת להתייעץ עמו כיצד להתמודד עם מגפת הקורונה, נשלחה על ידו לרכוש ויטמינים ושמן דגים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אלפי מפגינים בי-ם וברחבי הארץ: "נתניהו איבד את אמון הציבור"

גנץ: לא יהיו תקנות לשעת חירום להגבלת ההפגנות, אנו לא בקיסרות

8,221 אובחנו אתמול בקורונה; מספר המונשמים זינק ל-200

ד''ר אריה אבני
ד''ר אריה אבני | צילום: חדשות 13

עבור העצות הללו גבה הרופא 1,000 שקלים. בנוסף, כתבת חדשות 13 גילתה כי השמועה לפיה ד"ר אבני מחלק פטור ממסכות תמורת תשלום נכונה, והוא אפילו לא ביקש ממנה תוספת תשלום על כך: "יש אישור כזה כן, והשוטר אמור לקבל את זה, אלא אם כן הוא עצבני", אמר הרופא. כשכתב חדשות 13 ניסה להיכנס למרפאתו על מנת לקבל הסברים על מעשיו, ד"ר אבני הפציר בו שייצא החוצה וסרב בתוקף לדבר בטענה. "עשית לנו מספיק צרות", אמר.

ד"ר מאיר עזרא מעמותת "מחוסגן", הרופא שהתריע על מעשיו של אבני כבר לפני יותר משנתיים במכתבים למשרד הבריאות, הופתע שלמרות ההבטחות מצדם שהרופא יטופל - כלום לא קרה. "כשאנחנו רואים את כל המסה הגדולה הזאת עם כל תיאוריות הקונספירציות השונות והכול מתקשר לו ביחד, אז אנחנו יוצרים המון אנשים שלא נשמעים להוראות", והוסיף: "ד"ר אבני מסמל חלק גדול מהבעיה הזאת וצריך לטפל בה ולא בכפפות של משי,אלא מחר בבוקר, מה אתם, משרד הבריאות עושים, כי יש פה מגפה".

ד''ר אריה אבני מתעמת עם אריק וייס
ד''ר אריה אבני מתעמת עם אריק וייס | צילום: חדשות 13

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אנו רואים בחומרה רבה את התנהגותו של ד"ר אבני וקובלנה משמעתית הוגשה נגדו בעבירה של התנהגות שאינה הולמת רופא. ההליכים בעניין טרם הסתיימו.
ד"ר אבני הוזמן להתייצב בפני וועדת המשמעת אחרי החגים. עניין זיוף פנקסי החיסונים הועבר לחקירת המשטרה. רק לאחר קבלת תוצאות החקירה, יוחלט על המשך טיפולנו בעניין. עניין מתן פטור מלבישת מסיכה הועבר לבירור נציב קבילות הציבור, כמו כן הועבר למשטרה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונה נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת בימים אלו. נציין כי בוצעו ועוד יבוצעו כל פעולות החקירה הנדרשות ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".

סנגורו של ד"ר אבני מסר בתגובה: "כל אזרח המגיע לקבלת ייעוץ רפואי מד"ר אריה אבני, מקבל סיוע בהתאם למידע הניתן על ידו על מצבו ולפי צרכיו. יש להדגיש כי בהתאם להוראת השעה נקבע במפורש כי אנשים המתקשים באופן משמעותי בכיסוי האף והפה פטורים מעטיית מסכה. בשל בקשות חוזרות ונשנות מהציבור נענה ד"ר אבני ומספק לאנשים הפונים אליו מסמך בהתאם להצהרתם בעניין הזה".