חשד: אב מירושלים התעלל ב-12 ילדיו במשך שני עשורים

המשטרה התירה לפרסום כי הגבר פגע בילדיו פיזית ונפשית, בין היתר ע"י הכאתם באמצעות מקל וגרימת חתכים בידיהם בעזרת מספרים. החשוד נעצר ומעצרו הוארך בארבעה ימים

עצור אזוק ברגליו
עצור אזוק ברגליו | צילום: דוברות המשטרה (אילוסטרציה)

הצהרת תובע לפני כתב אישום הוגשה היום (שני) בפרקליטות מחוז ירושלים נגד גבר בשנות ה-50 לחייו, תושב הבירה, החשוד במסכת תקיפה והתעללות ב-12 ילדיו לאורך תקופה ממושכת. על פי חשדות המשטרה, האב איים ותקף במקל ובמספריים, וגרם לחבלות קשות בגופם של ילדיו. מעצרו הוארך היום בארבעה ימים.

עם קבלת הדיווח במשטרה, בסוף חודש מרץ, החלה חקירה סמויה, בסופה הובא החשוד לחקירה במשטרה בחשד לתקיפת קטינים חסרי ישע, תקיפה הגורמת חבלה על ידי אחראי ועבירות נוספות. החקירה מלווה על ידי שירותי הרווחה.

במהלך החקירה, נגלתה לחוקרים מסכת התעללות קשה שנמשכה יותר משני עשורים ונשמרה בקשר שתיקה בגלל הפחד ששיתק את  הילדים. במהלך החקירה, נחשפו החוקרים לעדויות שגוללו בפניהם 12 מילדיו בחשד למסכת התעללות ופגיעה פיזית ונפשית על ידי האב, וכללה הכאת הילדים באמצעות מקל תוך שגרמו לחבלות קשות על גופם וכן שימוש במספרים וגרימת חתכים על הידיים.

עוד בחדשות 13:

"תוכנן בקור רוח": מאסר עולם ו-20 שנה לרוצח החייל רון קוקיא

טורקיה: מפלה למפלגתו של ארדואן בבחירות המקומיות

מעצר החשוד ברצח יסמין רז הוארך ב-4 ימים; "קיימת ראייה חשובה"

עו״ד ליאור פרץ
עו״ד ליאור פרץ | צילום: חדשות 13

עו"ד ליאור פרץ המייצג את האב החשוד בהתעללות מסר בתגובה: "הבוקר הוגשה הצהרת תובע, כשכתב האישום צפוי להיות מוגש ביום חמישי. לטעמנו, מדובר בתיק שאינו חמור כפי המצטייר בדיוני המעצר, ואנו מקווים וסבורים שבסופו של יום כתב האישום יציג את מצב הדברים באופן מצומצם".

לפני כחודש וחצי טבע למוות באמבטיה בביתו ילד בן ארבע, לאחר מאמצי החייאה ממושכים. לאחר מותו, אמו של הילד  נעצרה, לאחר שהתחזק החשד כי הטביעה את בנה. המשטרה בודקת את החשד כי מדובר באישה מעורערת בנפשה, שניסתה לשים קץ לחייה בתקופה שקדמה לאירוע, והיא נשלחה לבדיקה פסיכיאטרית. האישה היא אזרחית אוקראינה שנמצאת בזוגיות עם ישראלי, והילד שמת הוא בנה הביולוגי. היא תובא בהמשך היום לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום באילת.

הבניין בו טבע פעוט כבן 4 באמבטיה
הבניין בו טבע פעוט כבן 4 באמבטיה | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

"הפעוט הגיע במצב אנוש כשהוא מונשם. במהלך הלילה נעשו מאמצים להצילו, אך חרף המאמצים הרבים ופעולות החייאה ממושכות נאלצנו לקבוע הבוקר את מותו", אמר ד"ר עימאד אלעמור, רופא ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. "אנו משתתפים בצער המשפחה".

בסוף חודש ינואר נעצר תושב אחד היישובים בגוש עציון בשנות ה-40 לחייו, בחשד שהתעלל בבנו בן ה-16 במשך שנים רבות. הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים.

על פי החשד, האב נהג לאזוק את הנער בידיו וברגליו, איים עליו, היכה וחנק אותו והתעלל בו פיזית ונפשית במשך תקופה ארוכה. בעקבות ההתעללות, נזקק הנער לטיפול רפואי.