גיא שפירא הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו רחל אייזנשטדט

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את שפירא ברצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו במעלה אדומים בספטמבר 2021, וגם בבידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט, זאת לאחר שהציג מצג שווא כי אייזנשטדט התאבדה. "הרצח בוצעו בידיים חשופות, כשפניו אל מול פניה והוא רק ממתין ומייחל למותה", טענה הפרקליטות

גיא שפירא בבית המשפט
גיא שפירא בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גיא שפירא הורשע היום (שלישי) בביצוע רצח בנסיבות מחמירות של בת זוגו רחל אייזנשטדט לפני כשלוש שנים בביתם במעלה אדומים. בנוסף הורשע בבידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט וזאת לאחר שהציג מצג שווא שהמנוחה התאבדה וניסה להימלט מהמשטרה. בהכרעתו, בית המשפט המחוזי בירושלים מקבל באופן מלא את עמדת הפרקליטות בתיק.

בתשובה לכתב האישום טען הנאשם כי הוא שגרם למותה אבל אחריותו לכך מופחתת בשל האירועים שקדמו לרצח ובשל מצבו הנפשי. פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אילה גלברד-יעקב, טענה כי מעשיו של הנאשם בוצעו בידיים חשופות, כשפניו אל מול פניה והוא רק ממתין ומייחל למותה של אייזנשטדט, ועל כן יש להרשיעו בביצוע רצח בנסיבות מחמירות.

החשוד ברצח, גיא שפירא ואשתו רחל
החשוד ברצח, גיא שפירא ואשתו רחל

בעדותו של שפירא בשנה שעברה, אמר: "אני רוצה להתנצל בפני כל מי שנפגע ממני. אני יודע שפגעתי בהרבה אנשים, ושההתנצלות הזו לא תעזור לאף אחד". בנותיה של רחל היו נוכחות באולם, ופרצו בבכי.

"בשנתיים האחרונות לפני האירוע, המצב התחיל להשתנות. יום אחד היא אמרה שאנחנו צריכים לעבור לגור בחדרים נפרדים. אני נפגעתי מזה ואמרתי לה שאם ככה זה הולך אולי אחפש דירה אחרת ונפרד", אמר שפירא במהלך הדיון. "הלכתי לפסיכולוג לבקשתה. הוא שאל אותי אם אני אוהב אותה. הבנתי שאני כן אוהב אותה אבל פחות ממה שהיא צריכה וממה שמגיע לה", הוסיף.

שפירא אמר כי בשלב מסוים החליטה רחל להתגרש ממנו, הטיחה בו כי הוא שקרן ורמאי, והחלה להכות אותו. "לא יכול להסביר את זה, רציתי שקט, לא רציתי לשמוע אותה. ראיתי את עצמי תופס אותה בגרון, לא רציתי לשמוע אותה, וכנראה התחלתי לחנוק אותה", פירט. הייתה לי תחושה שזה אפילו לא אני, שאני מסתכל על עצמי מהצד ומישהו אחר עושה את זה. ראיתי שהיא לא מדברת ולא מנסה להגיד שום דבר. ראיתי שהיא לא זזה ושאין דופק".

גיא שפירא בבית המשפט
גיא שפירא בבית המשפט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרצח התבצע בחודש ספטמבר 2021, ועל פי כתב האישום, זמן מה לפני מעשה הרצח, התווכח שפירא עם אשתו לגבי האפשרות כי ייפרדו, כאשר ביום הרצח התפתח ביניהם עימות נוסף, במהלכו חנק שפירא במשך כרבע שעה את אשתו, בעודה "נאבקת בו ומשמיעה קולות חרחור עד שמתה, כאשר הנאשם המשיך לחנוק אותה גם לאחר מכן".

לאחר ששפירא וידא כי היא אשתו מתה, הוא גרר את גופתה לחדר האמבטיה, הכניס אותה לתוכה וחתך את ידיה על מנת שמותה יראה כאירוע התאבדות. לאחר מכן, מילא את האמבטיה והטביע את ראשה בתוך המים. לאחר מכן, נעל אותה בחדר האמבטיה וחזר להתעסק בענייני עבודתו בחדר אחר בבית.