רצח דיאנה רז: "הבעל החשוד טען בחקירה שפעל מתוך הגנה עצמית"

בית המשפט האריך בחמישה ימים את מעצרו של אמיר רז, השוטר שירה למוות בבת זוגו. חוות הדעת שנמסרה בעקבות בדיקה פסיכיאטרית דחתה את טענותיו הנפשיות של החשוד, וקבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין

זמן צפייה: 01:55

בדיון הארכת המעצר של אמיר רז, השוטר החשוד ברצח אשתו דיאנה רז, אמר הבוקר (ראשון) נציג מח"ש כי החשוד טען בחקירתו שפעל מתוך הגנה עצמית. במקביל, נמסרה חוות הדעת הפסיכיאטרית שעבר, שדחתה את טענותיו הנפשיות וקבעה כי הוא כשיר לעמוד לדין. כך פורסם הבוקר לראשונה בחדשות 13. מעצרו הוארך בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.

במהלך הדיון אמר השופט: "מדובר באירוע טרגי. החשד הוא שהחשוד רצח את אשתו מול ילדיהם. עיון בתיק החקירה מעלה כי מאז בקשת המעצר האחרונה נעשו פעולות חקירה רבות וכי היחידה החוקרת עבדת ללא לאות. עם זאת נדרשות פעולות חקירה נוספות". לפני חמישה ימים הגיעו חוקרים לילדיהם של בני הזוג, כדי לגבות מהם עדות בניסיון להבין אם היו עדים לאירועים חריגים לפני האירוע.

דיאנה רז, נרצחה על פי החשד ע''י בעלה
דיאנה רז, נרצחה על פי החשד ע''י בעלה | צילום: חדשות 13

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, ד"ר צבי פישל, יצא נגד הבדיקה אליה נשלח רז, ומסר: "די לשלוח באופן אוטומטי חשודים ברצח להסתכלות פסיכיאטרית - ישנה זילות מצד מערכת החוק והמשפט בשליחת חשודים ברצח להסתכלות פסיכיאטרית. יש בהפניה כזאת אמירה מובלעת כאילו אם אדם רצח, אז הוא בהכרח חולה במחלה פסיכיאטרית. לא כך הדבר: רוב החולים הפסיכיאטרים לא אלימים, ולרוב המכריע של הרוצחים אין מחלה פסיכיאטרית. הפניה לבדיקה פסיכיאטרית של חשוד ברצח היא ניצול של המערכת על ידי העבריין או סנגוריו".

לפני כשבוע הותר לפרסום כי רז בן ה-33 הוא השוטר החשוד ברצח אשתו ביישוב נעלה שבבנימין. רז שירת בתחנת מודיעין. קרוב משפחתם סיפר את גרסת בתם בת ה-4 של בני הזוג לאירועים. לדבריו, הילדה סיפרה שהאם ביקשה מהילדים לעלות לקומה העליונה. לאחר מכן, לפי דברי הילדה, הילדים שמעו יריות וירדו למטה, והיא ראתה את האם שוכבת על הרצפה לאחר שנורתה.

אביו של השוטר סיפר לחדשות 13 כי "הם היו זוג מאוהב אבל עם הרבה בעיות. הוא היה מאוהב בה עד קצה העולם. אני לא מבין מה קרה פה. אין לי מושג איך זה קרה וזה הבן שלי. אין לי מושג מאיפה הגיעה הג'ננה הזאת. הוא התקשר לאשתי וביקש ממנה לבוא לקחת מהר את הילדים. היא חזרה הביתה וסיפרה לי ואז הגעתי לכאן. לא דיברתי איתו רק חיבקתי אותו ולקחו אותו למעצר".

בדיון הקודם על הארכת מעצרו אמרה השופטת כי "החשוד נחקר וקשר עצמו למעשה. מדובר במקרה טראגי וקשה שנסיבותיו טרם נתבררו עד תום. הנסיבות הידועות עד כה מקימות עילות מעצר של מסוכנות וחשש לשיבוש הליכי חקירה באופן שמחייב הותרת החשוד במעצר. לא נטען אחרת על ידי בא כוח החשוד וטוב שכך".