בג"ץ דחה את עתירת תושבי רחביה נגד ההפגנות מול בית ראש הממשלה

שופטי העליון קבעו כי המחאה תוכל להמשיך להתקיים ברחוב בלפור, בכפוף לשמירה על מגבלות הרעש. "מעון ראש הממשלה הוא סמל שלטוני, הפגיעה בחירות ההפגנה ובחופש הביטוי – קשה וחריפה"

זמן צפייה: 06:27

בג"ץ דחה היום (רביעי) את עתירת תושבי שכונת רחביה בירושלים נגד קיום ההפגנות מול בית ראש הממשלה, בטענה כי הדבר פוגע בהם. זאת, כפוף לשמירה על מגבלות הרעש.

"מעונו הרשמי של ראש הממשלה הוא סמל שלטוני והוא נבחר על ידי המפגינים לא בכדי, לצורך העברת מסריהם", כתבו השופטים. "הפגיעה בחירות ההפגנה ובחופש הביטוי של המפגינים כתוצאה משלילת אפשרותם להתכנס דווקא במקום זה – קשה וחריפה היא".

"המסר שאותו מבקשים המפגינים להעביר אינו בא לידי ביטוי רק בקריאותיהם ובשלטים הנישאים על ידם", הוסיפו השופטים. "בחירת מיקומה של ההפגנה נושאת אמירה בעלת חשיבות עצמאית ונפרדת עבור המפגינים ואף היא חוסה תחת ההגנה של חירות ההגנה והביטוי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משרד הבריאות בודק: טעות מתמשכת בדיווח על מספר המתים מקורונה

מכת מדינה: חשד להתעללות נוספת בפעוטון בחיפה

רה"מ מבהיר: "אין כל הסכם למכירת נשק לאמירויות – גם לא סמוי"

הפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים
הפגנות מול מעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: רויטרס

בשבת, כ-10 אלפים בני אדם הגיעו להפגין מול מעון ראש הממשלה בבלפור שבירושלים - בשבת השמינית ברציפות. במקביל, כ-400 נוספים הגיעו למחות מול ביתו הפרטי שבקיסריה. יש לציין כי מספר האנשים הצטמצם לעומת הפגנות קודמות, ככל הנראה על רקע ההסכם עם איחוד האמירויות. חלק מהמפגינים בירושלים ניסו לצעוד לעבר מרכז העיר, אך המשטרה מנעה זאת והכריזה כי התהלוכה אינה חוקית.

במקביל נמשכה מחאת הדגלים השחורים במוקדים רבים ברחבי הארץ. כ-11 מפגינים נעצרו בחשד להפרות סדר ותקיפת שוטרים, צעיר כבן 20 נעצר בחדרה בחשד שזרק נפצים לעבר מפגינים.

בשבוע שעבר הפגינו, על פי ההערכות, כ-15 אלף בני אדם מול מעון ראש הממשלה בבלפור, במחאה נגד התנהלותו של נתניהו והתנהלות הממשלה בצל משבר הקורונה. המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים, ונחסמו לתנועה הרחובות בן מימון/עזה עד כיכר פריז, צומת כיכר פריז, קרן היסוד, קינג ג'ורג' ורחוב אגרון.