עו"ד חודק לקראת חקירתו במשטרה: "דבריי פורשו לא נכון וגרמו לסערה"

עורך דין דוד חודק, מי שבשבוע שעבר חולל סערה לאחר שהתבטא בכנס לשכת עורכי הדין כי "אם אצטרך להגיע לזה ואם יגררו אותי לשם (להשתמש בנשק - א"ג) - זה מה שאני אעשה, לא אחיה בדיקטטורה", התנצל על דבריו והבהיר: "דבריי פורשו לא נכון. אני מתנגד לאלימות. אסור שניגרר למלחמת אחים. ממלחמה כזו יהיו רק מפסידים"

זמן צפייה: 06:49

עורך דין דוד חודק, מי שבשבוע שעבר חולל סערה לאחר שהתבטא בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי "אם אצטרך להגיע לזה ואם יגררו אותי לשם (להשתמש בנשק - א"ג) - זה מה שאני אעשה, לא אחיה בדיקטטורה", התנצל אמש (שבת) על דבריו והבהיר: "דבריי פורשו לא נכון. אני מתנגד לאלימות. מעולם לא פעלתי באלימות. אסור שניגרר למלחמת אחים. ממלחמה כזו יהיו רק מפסידים".

עוד הוסיף חודק בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "מהלך החקיקה שמתוכנן ומכונה 'רפורמה', אם יחוקק, עלול להביא לביטול הדמוקרטיה בישראל. הדמוקרטיה היא אחד משני היסודות שעליהם מושתתת המדינה, ואיום על יסוד זה מעמיד את המדינה בסכנה קיומית. אני חושב שתוכנית הממשלה מוטעית. לדעתי, רוב העם חושב כך".

חודק ביקש לדייק את הדברים שאמר: "אני סבור שצריך להיאבק בתכנית בכל דרך חוקית. כוונת הדברים שאמרתי בכנס לשכת עורכי הדין היתה להמחיש את הסכנה שתתרחש אם נהפוך בעתיד לדיקטטורה, תהליך שהרפורמה הזאת היא רק תחילתו. לא אמרתי ולא התכוונתי שיש להילחם בנשק נגד הרפורמה, איומה ככל שתהיה".

"אני מבהיר ומדגיש, אין בדעתי לנקוט או ליזום אלימות. רציתי להזהיר מפני דיקטטורה עתידית, שאם תתרחש, תפגע בכולנו מאוד. אנחנו לא רוצים להיות כמו משטרים חשוכים שכולנו מכירים. דיברתי מדם ליבי, ייתכן והתנסחתי לא נכון, וייתכן ודבריי לא הובנו כהלכה. אני מצטער על כך. אני מבהיר שוב, כנגד הרפורמה יש להיאבק בדרכים דמוקרטיות בלבד. לאיש אין את הזכות לנקוט באלימות מכל סוג שהוא", טען.

שר המשפטים יריב לוין מציג את ''רפורמת המשילות''
שר המשפטים יריב לוין מציג את ''רפורמת המשילות''. 4 בינואר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

גם בפרקליטות התייחסו למקרה, ולפרסומים נוספים ברשתות החברתיות "החורגות באופן מובהק מביקורת לגיטימית ועניינית ומגבולות חופש הביטוי". בהודעה שפורסמה מטעמה נמסר "פרקליטות המדינה רואה בחומרה את הקצנת השיח הציבורי, אליו חודרות יותר ויותר אמירות קיצוניות ובוטות". יוזכר כי ביום שישי, בפרקליטות אישרו למשטרה לפתוח נגדו בחקירה.

"הפרקליטות אישרה בימים האחרונים למשטרת ישראל לפתוח בחקירה במספר מקרים של התבטאויות חמורות, שהעלו חשד לעבירה של הסתה לאלימות. הפרקליטות לא תהסס לאשר חקירות פליליות במקרים של התבטאויות החורגות מגדרי חופש הביטוי, בין אם נשמעו מאדם המשתייך למחנה כזה או למחנה אחר, ובמקרים המתאימים אף תעמיד לדין", הוסיפו.