השופט על החשוד ברצח יעל מלניק: "סיכוי גבוה יותר לזיכוי"

בימ"ש השלום בחיפה קבע כי החשוד אדוארד קצ'ורה לא ישוחרר למעצר בית, אך השופט טען כי סיכויי הזיכוי גבוהים מסיכויי ההרשעה. מוקדם יותר, משפחתה וחבריה של מלניק הפגינו מול בית המשפט. גופתה של מלניק נמצאה באוקטובר 2021, והחשוד עבר כאח במוסד פסיכיאטרי בו אושפזה

זמן צפייה: 02:18

בית משפט השלום בחיפה החליט היום (שלישי) כי החשוד ברצח יעל מלניק, אדוארד קצ'ורה, יישאר במעצר בשלב זה, ולא ישוחרר למעצר בית. עם זאת, השופט בדיון טען כי: "אני סבור שסיכויי הזיכוי גבוהים מסיכויי ההרשעה".

משפחתה וחבריה של ליטל יעל מלניק הפגינו מוקדם יותר מחוץ לבית המשפט בחיפה לקראת הדיון בבקשתן של הסנגור לשחרר את אדוארד קצורה למעצר בית בפיקוח אלקטרוני במהלך המשפט, במקום מעצר רגיל, בקשה שכאמור לא התקבלה.

עורכי הדין בוריס שרמן ויניב מנור שמייצגים מטעם הסניגוריה הציבורית את אדוארד קצ'ורה טענו: "אדי עצור כבר למעלה משנה וארבעה חודשים, וטוען לכל אורך הדרך כי לא גרם למותה הטרגי של ליטל יעל מלניק ז"ל.
בהחלטה היום בית המשפט המחוזי בחיפה, קבע כי הראיות שמדובר ברצח הן בעיתיות וחלשות וכי קיימים תרחישים חלופיים שיכולים היו לגרום למותה הטרגי. אנו נלמד את ההחלטה ונשקול את המשך צעדינו".

אדוארד קצ'ורה בדיון
אדוארד קצ'ורה בדיון

כזכור, גופתה של מלניק בת ה-17 נמצאה באוקטובר 2021 קבורה למחצה באתר בנייה בקריית מוצקין. מלניק למדה מגיל צעיר בפנימייה, משום שמשפחתה נמצאת ברוסיה, ולכן לסבתה הייתה את המשמורת עליה. סבתה של הנערה דיווחה על היעדרות נכדתה, שהייתה אמורה להגיע אליה מהמוסד שבו היא התגוררה בכרמיה.

עוד הסבתא סיפרה, כאשר דיווחה על היעדרות נכדתה, כי לנערה היה קשר מסוים עם קצ'ורה שנעצר. יש לציין כי לחשוד אין עבר פלילי וככל הנראה הקשר ביניהם התחיל כשעבד בתור אח במוסד הפסיכיאטרי "מעלה הכרמל" בו אושפזה מלניק.