פרסום ראשון: שר המשפטים חתם על בקשת החנינה של נוחי דנקנר

אמיר אוחנה חתם על הבקשה שהגיש איש העסקים, המרצה עונש מאסר על חלקו בפרשת הרצת מניות, וכעת היא טעונה את אישורו של נשיא המדינה

זמן צפייה: 01:05

פרסום ראשון: שר המשפטים אמיר אוחנה חתם על בקשה החנינה שהגיש איש העסקים נוחי דנקנר, המרצה עונש מאסר על חלקו בפרשת הרצת מניות - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. הבקשה תונח לשולחנו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, שיידרש להכריע אם לחון את דנקנר או לדחות את הבקשה.

כזכור, דנקנר הועבר שלשום מכלא מעשיהו לכלא ניצן, לאגף מיוחד שבו נמצאים אסירים מאוימים. זאת, לאחר שבעבר פורסם בחדשות 13 כי עבריינים בכלא תכננו לסחוט אותו. בימים אלו מטפלים במשרד המשפטים בבקשת החנינה של דנקנר.

נחי דנקנר בכניסה להקראת גזר דינו בבית המשפט
נחי דנקנר בכניסה להקראת גזר דינו בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כאמור, לפני כשנה פורסם בחדשות 13 כי הרב הראשי לשעבר, יונה מצגר, שמרצה מחודש מאי 2017 עונש מאסר בכלא מעשיהו, התלונן לקציני המודיעין בשירות בתי הסוהר כי גורמים בבית הכלא סוחטים אותו. במקביל, נבדק החשד לכך שאותם אסירים תכננו לסחוט גם את דנקנר.

באוגוסט 2018 קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה, והחליט להחמיר את עונשו של דנקנר לשלוש שנות מאסר. דנקנר הורשע בבית המשפט המחוזי לשנתיים מאסר, בגין הרצת מניות. עונשו של איתי שטרום הוחמר משנה לשנתיים מאסר.

Israel Justice Minister, Amir Ohana Attends A Special Cabinet Meeting In The Israeli Occupied Golan Heights
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

הערעור שהוגש לבית המשפט העליון היה כפול. דנקנר ערער בבקשה להקלה בעונשו והפרקליטות ערערה בטענה כי העונש של שנתיים מאסר אינו חמור דיו. העליון קיבל כאמור את טענת המדינה. דנקנר נדרש להתייצב בבית הכלא עד ל-2 באוקטובר.