בניגוד לעמדת היועמ"ש: אוחנה מינה את דן אלדד למ"מ הפרקליט

שר המשפטים מינה את מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לתפקיד, על אף המלצתו של מנדלבליט למנות בכירים אחרים. נציב המדינה: המינוי עומד בתנאי הסף

מ"מ פרקליט המדינה החדש דן אלדד
מ"מ פרקליט המדינה החדש דן אלדד | צילום: חדשות 13

מינוי מ"מ פרקליט המדינה: שר המשפטים אמיר אוחנה מינה היום (ראשון) את עורך הדין דן אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. זאת, בניגוד להמלצתו של היועמ"ש אביחי מנדלביט למנות בכירים אחרים ."סעיף 23א' לחוק המינויים מורה כי השר ימנה מ"מ מקרב עובדי המדינה. לכן, שמות אחרים שהועלו בפני השר לא באו בחשבון", נמסר בהודעת המינוי. עוד נמסר מאוחנה: "אני מברך את אלדד ומאחל לו בהצלחה, הניסיון והידע הרבים לצד התכונות המאפיינות אותו, הביאו אותי למסקנה שהוא האדם הנכון להוביל את הפרקליטות בעת הזו".

בתגובה לכך, הודיע נציב שירות המדינה כי אלדד עומד בתנאי הסף לתפקיד – בניגוד לעמדתו בנוגע לאורלי בן ארי.

כזכור, שבעה אנשים רואיינו לתפקיד והוצעו ע"י היועץ: המשנים לפרקליט המדינה – עו"ד שלמה למברגר, עו"ד אורית קוטב, עו"ד נורית ליטמן, עו"ד ליאת בן ארי; פרקליטי המחוז הוותיקים – עו"ד עמית איסמן (אשר שימש גם כמשנה לפרקליט המדינה), עו"ד ליאורה חביליו ועו"ד ציון אילוז. עם זאת, לבסוף החליט אוחנה לבחור במועמד שאינו מופיע ברשימת ההמלצות של מנדלבליט.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בניגוד לחוק? אוחנה נעזר בעובדי משרדו לארגון אירוע פוליטי

אוחנה: "אם בג"ץ יכריע בנושא נתניהו, נכבד את הפסיקה"

אוחנה: "אראיין מועמדים מחוץ לפרקליטות למ"מ פרקליט המדינה"

אמיר אוחנה במסיבת עיתונאים
אמיר אוחנה במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

כזכור, לפני כחודשיים אוחנה שלח מכתב תגובה ליועץ המשפטי לממשלה בנוגע למינוי מחליפו הזמני של פרקליט המדינה שי ניצן. במכתבו טען אוחנה כי אמנם החוק מחייב מינוי של עובד מדינה לתפקיד - אך אין חובה שיהיה זה בכיר בפרקליטות, וכי הוא יראיין מועמדים גם מחוץ לפרקליטות.

אוחנה התייחס גם להחלטתו של מנדלבליט להגיש את מועמדותה של ליאת בן ארי, פרקליטת מיסוי וכלכלה והתובעת בתיקיו של ראש הממשלה נתניהו: "אביע תמיהה על כי בין המועמדים מי שזה עתה זכתה במכרז שעמלתם עליו כה קשה לשכנע את נציב שירות המדינה מדוע הוא נחוץ עד מאוד - המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים. כיצד יתנהלו העניינים הכלכליים בפרקליטות המדינה ביעילות כאשר המשרה החשובה והנחוצה תיוותר לא מאוישת?"

כאמור, יום קודם לכן שלח מנדלבליט מכתב לאוחנה, שבו הציע לו לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן וליאת בן ארי, לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. זאת, בנוסף לשמות שהציע היועץ לשר עוד קודם לכן.

לדברי מנדלבליט, המועמד המתאים ביותר בעיניו לתפקיד הוא המשנה לפרקליט המדינה, שלמה למברגר, אך לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשקול גם את מועמדותם של אורית קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי.