מ"מ הפרקליט במכתב לפרקליטים: "יש לפעול ברגישות ובממלכתיות"

לאחר שהיועמ"ש הסיר את התנגדותו למינוי דן אלדד לתפקיד, כתב כי הוא "רואה בתפקיד זה שליחות ציבורית אמיתית, במיוחד בתקופה רגישה ומאתגרת זו"

זמן צפייה: 00:22

לאחר שהיועמ"ש מנדלבליט הסיר את התנגדותו למינוי של דן אלדד, ממלא מקום פרקליט המדינה שיגר היום (חמישי) מכתב לפרקליטים, ובו כתב: "יש לפעול ברגישות וממלכתיות למען שלטון החוק ואמון הציבור במערכת בתקופה רגישה זו".

אלדד ציין כי הוא "רואה בתפקיד זה שליחות ציבורית אמיתית, במיוחד בתקופה רגישה ומאתגרת זו. קיבלתי על עצמי את התפקיד מתוך אחריות, דאגה ואמונה במערכת אכיפת החוק היקרה לכולנו מאוד".

לכתבות נוספות בנושא >> 

היועמ"ש: אין מניעה משפטית למינוי דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה

בניגוד לעמדת היועמ"ש: אוחנה מינה את דן אלדד למ"מ הפרקליט

מ''מ פרקליט המדינה החדש דן אלדד
מ''מ פרקליט המדינה החדש דן אלדד | צילום: חדשות 13

"כמי שהיה חלק בשבע השנים האחרונות בסגל הבכיר של הנהלת הפרקליטות, אני ער לאתגרים המורכבים שעומדים בפנינו כעת, ואני סמוך ובטוח שבעבודה משותפת ומאומצת נצלח גם אותם", המשיך.

"הגיעה העת לפעול ברגישות, מקצועיות וממלכתיות והכל למען חיזוק שלטון החוק ואמון הציבור במערכת, כפי שמתחייב מכולנו בתקופה רגישה זו", ציין, "אני מתחייב לפעול כך, כפי שפעלתי בכל תפקידיי ושנותיי כמשרת ציבור, שטובת הפרקליטות, חיזוקה, ומעמדה הציבורי והעצמאי היו תמיד נר לרגלי".

כאמור, אמש מנדלבליט הודיע שאין מניעה משפטית למינויו של אלדד למ"מ פרקליט המדינה - וכי לא יתנגד למהלך. החלטת היועמ"ש התקבלה חרף אי שביעות רצונו מהבחירה של שר המשפטים אמיר אוחנה באלדד. "שר המשפטים החליט, מטעמיו, למנות דווקא מועמד שהסברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה. אני סבור כי עו"ד אלדד שגה בכך שהסכים בנסיבות הקיימות לקבל על עצמו את התפקיד".

"על אף האמור", המשיך מנדלבליט, "מצב שבו מינויו של מ"מ פרקליט המדינה הופך לזירת עימות - אינו רצוי. יש בו כדי לפגוע בעבודה הפרקליטות ובאמון הציבור. מתוך תחושת אחריות, החלטתי - לא בלי היסוס - כי במצב הדברים הנוכחי, האינטרס הציבורי במניעת פגיעה נוספת בעבודת פרקליטות המדינה מחייב כי למרות כל האמור לא אעמוד על התנגדותי למינוי".