בג"ץ הוציא צו זמני שמונע את הארכת כהונתו של דן אלדד

השופט מזוז נתן לאוחנה שבועיים להגיב על עתירה שהוגשה על ידי עשרה עורכי דין, שטענו כי אין לאפשר את הארכת המינוי ע"י שר משפטים שמונה בזמן ממשלת מעבר. עד אז, אסר גם על החלפת אלדד

זמן צפייה: 00:35

בג"ץ הוציא היום (חמישי) צו זמני שמונע את הארכת כהונתו של ממלא מקום פרקליט המדינה דן אלדד. זאת, לאחר שמוקדם יותר הבוקר עשרה עורכי דין הגישו עתירה לבג"ץ נגד הארכת הכהונה, בטענה כי אין לאפשר את הארכת המינוי ע"י שר משפטים שמונה בזמן ממשלת מעבר. השופט מני מזוז שדן בעתירה נתן לשר אמיר אוחנה שבועיים להגיב על העתירה. עד אז, אסר גם על החלפת אלדד.

בעתירה שהגישו, טענו עורכי הדין, כאמור, כי הארכת מינויו של מ"מ פרקליט המדינה על ידי שר משפטים שמונה בזמן ממשלת מעבר היא "חריגה ולוקה בחוסר סבירות קיצוני", לשון ההודעה, וכן "מנוגדת לעמדת היועמ"ש".

"אין לאפשר ביצוע מחטף פסול במינוי תפקיד כה בכיר ורגיש במערכת אכיפת החוק", טענו העותרים, המיוצגים על ידי עורכי הדין יוסי בנקל ונתי אגמון משבלת ושות'. "יש לפסוע בדרך המלך ולבחור פרקליט מדינה קבוע באמצעות ועדת איתור בראשות היועמ"ש, לאחר כניסתו לתפקידו של שר המשפטים החדש".

עוד בחדשות 13:

אלדד שוחח עם המבקר בעניין היועמ"ש – צפויים להיפגש בשבוע הבא

אלדד למבקר המדינה: בדוק את הטענות על סגירת התיק של מנדלבליט

בכירי הפרקליטות נגד אלדד: "מזועזעים שהטלת רפש במנדלבליט"

דן אלדד
דן אלדד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום פורסם בחדשות 13 כי אלדד מנהל מגעים עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכי בכוונתו להודיע שהוא מוותר על הארכת הכהונה בשלושה חודשים. זאת, לאחר המחלוקת שניצתה בין השניים וחילופי דברים חריפים סביב הארכת כהונתו, שעוררו סערה במערכת המשפט.

בתחילת השבוע שוחח דן עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בעניין הבדיקה על אופן ניהול תיק הרפז בעניינים הקשורים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השניים צפויים להיפגש ככל הנראה כבר בתחילת שבוע הבא. עם זאת, בסביבתו של מבקר המדינה עדיין טוענים כי הסיכוי שתיפתח חקירה בנושא - נמוך.

יום קודם לכן פנה אלדד לאנגלמן וביקש לבדוק את הטענות בעניין סגירת התיק של מנדלבליט. בתגובה מטעם מבקא המדינה נכתב כי "הפניה התקבלה. המבקר ילמד את הפניה והפרטים לעומקם וישיב במישרין למ"מ פרקליט המדינה", אך בסביבת המבקר ציינו כי "סיכוי נמוך שנבדוק את טענות אלדד - זהו ריב פנימי בינו לבין היועץ". במכתב למבקר הזכיר אלדד שהוא היה בין הפרקליטים שליוו את פרשת הרפז וכי הוא נחשף למידע ולהתנהלות תמוהה שקשורה לעילת סגירת התיק.

דן אלדד ואביחי מנדלבליט
דן אלדד ואביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר הגיב אלדד לדברי מנדלבליט, שטען כי אין להאריך את כהונתו בתפקיד, והצהיר: "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של מנדלבליט. ביקשתי לבחון את החומר הקיים בנושא זה, וממנו עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה".  לדבריו, "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפיי".

ממלא מקום פרקליט המדינה המשיך ותקף את היועץ: "מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו. העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכול. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך".