לאחר המחלוקת: דן אלדד שוקל לוותר על הארכת כהונתו ב-3 חודשים

פרסום ראשון: מ"מ פרקליט המדינה מנהל מגעים עם היועמ"ש, והוא עשוי לוותר על האפשרות להמשיך בתפקידו בתום פרק הזמן שנקבע • עורכי דין עתרו לבג"ץ נגד הארכת מינויו של אלדד: "החלטה חריגה"

זמן צפייה: 01:15

מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד מנהל מגעים עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ויודיע כי הוא מוותר על הארכת הכהונה ב-3 חודשים. כך פורסם לראשונה היום (חמישי) בחדשות 13. זאת, לאחר המחלוקת שניצתה בין השניים וחילופי דברים חריפים סביב הארכת כהונתו, שעוררו סערה במערכת המשפט.

מוקדם יותר השבוע שוחח דן עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בעניין הבדיקה על אופן ניהול תיק הרפז בעניינים הקשורים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. השניים צפויים להיפגש ככל הנראה כבר בתחילת שבוע הבא. עם זאת, בסביבתו של מבקר המדינה עדיין טוענים כי הסיכוי שתיפתח חקירה בנושא - נמוך.

עוד בחדשות 13:

אלדד שוחח עם המבקר בעניין היועמ"ש – צפויים להיפגש בשבוע הבא

אלדד למבקר המדינה: בדוק את הטענות על סגירת התיק של מנדלבליט

בכירי הפרקליטות נגד אלדד: "מזועזעים שהטלת רפש במנדלבליט"

דן אלדד ואביחי מנדלבליט
דן אלדד ואביחי מנדלבליט | צילום: חדשות 13

יום קודם לכן פנה אלדד לאנגלמן וביקש לבדוק את הטענות בעניין סגירת התיק של מנדלבליט. בתגובה מטעם מבקא המדינה נכתב כי "הפניה התקבלה. המבקר ילמד את הפניה והפרטים לעומקם וישיב במישרין למ"מ פרקליט המדינה", אך בסביבת המבקר ציינו כי "סיכוי נמוך שנבדוק את טענות אלדד - זהו ריב פנימי בינו לבין היועץ". במכתב למבקר הזכיר אלדד שהוא היה בין הפרקליטים שליוו את פרשת הרפז וכי הוא נחשף למידע ולהתנהלות תמוהה שקשורה לעילת סגירת התיק.

בשבוע שעבר הגיב אלדד לדברי מנדלבליט, שטען כי אין להאריך את כהונתו בתפקיד, והצהיר: "לפני החג הגיעה ללשכתי פנייה מעיתונאי, העוסקת בעניינו של מנדלבליט. ביקשתי לבחון את החומר הקיים בנושא זה, וממנו עלתה לכאורה תמונה מדאיגה בכל הנוגע לטיפול בעניינו של מנדלבליט. בימים האחרונים עדכנתי את הגורמים הרלוונטיים בדבר כוונתי להעמיק חקר בנושא בטרם אשיב לפנייה".  לדבריו, "אין לי ספק באשר למניעים לבחירה בניסוח האלים והמסולף כלפיי".

ממלא מקום פרקליט המדינה המשיך ותקף את היועץ: "מהיום הראשון למילוי המקום עשה אביחי מנדלבליט כל דבר אפשרי על מנת לחבל בעבודתי, ולהפריע לתפקודי התקין. כעת הוא מלין על תוצאות התנהלותו שלו. העובדה שנודע לי על המכתב מהתקשורת, אומרת הכול. היא מלמדת מי פועל ביושרה, ענייניות ודרך ארץ, ומי לא. אף גורם לא הרתיע אותי מעולם מלבצע את שליחותי בפרקליטות ללא מורא וללא משוא פנים, וכך יהיה גם בהמשך".

אמיר אוחנה במסיבת עיתונאים
אמיר אוחנה במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13