"דן" תפצה נערים ממוצא אתיופי - שנהגת סירבה להעלותם לאוטובוס

בימ"ש השלום בת"א קבע כי על חברת התחבורה להתנצל בפני הנערים, שכניסתם לאוטובוס סורבה בשל מוצאם, ולשלם לכל אחד מהם פיצוי בסך 16.5 אלף שקלים. "ניגוד מוחלט לערכי החברה - מוקיעים גזענות"

אוטובוס דן כחול
אוטובוס דן (ארכיון) | צילום: בוצ'צ'ו

חברת התחבורה הציבורית "דן" תשלם פיצויים בסכום של 115,500 שקלים לשבעה נערים ממוצא אתיופי ותתנצל בפניהם בשל האירוע החמור ועוגמת הנפש שנגרמה להם, לאחר שנהגת אוטובוס של החברה סירבה להעלותם לנסיעה רק בשל מוצאם - כך נקבע בהסכם גישור שנחתם בין הצדדים ואושר היום בבית משפט השלום בתל אביב.

הפרשה אירעה בינואר 2018, כאשר הנערים ביקשו לעלות לקו 25 של חברת "דן" כדי לשוב מלימודיהם בתל אביב לבתיהם ביפו. להפתעתם, נהגת האוטובוס סירבה לאפשר להם לעלות לאוטובוס, בטענה כי מספר ימים קודם לכן נערים ממוצא אתיופי התנהגו "בצורה לא נאותה" בזמן נסיעה, ולכן החליטה באופן גורף לא להעלות נערים ממוצא אתיופי לאוטובוס.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשד לניסיון חיסול ברמאללה: מקורב למשפחת פשע נפצע אנוש מירי

מנוף קרס בתל אביב; פועל בן 37 נהרג מנפילה מגובה במג'דל שמס

דיווח בלבנון: ברקע המחאות – ראש הממשלה צפוי להתפטר

אוטובוס דן כחול
אוטובוס דן כחול | צילום: בוצ'צ'ו

הנערים החליטו לא לשתוק והגישו תביעה נגד החברה בעזרת הסיוע המשפטי במשרד המשפטים, בהתאם לחוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים. "אין צורך להכביר במילים אודות תחושת ההשפלה, הצער והתסכול שנגרמו לנערים בגין התנהלות זו, שאין לה מקום במדינה מתוקנת", נכתב בכתב התביעה. "התובעים ספגו מהנהגת יחס מפלה ומשפיל המהווה פגיעה קשה בכבודם כבני אדם".

בשנה האחרונה התנהל הליך גישור בין הצדדים והיום אושר ההסכם, לפיו "דן" תשלם לכל אחד מהנערים פיצוי בסך 16.5 אלף שקל. בנוסף התחייבה "דן" להעביר לנערים מכתב התנצלות, שבו ייכתב, בין היתר: "דן מבקשת להביע צער על עוגמת הנפש שנגרמה לתובעים. סירובה של הנהגת להעלות את התובעים לאוטובוס נעשה בניגוד מוחלט לערכי דן, שדוגלת בערכים של סובלנות ופתיחות, ומוקיעה כל גילוי של אפליה וגזענות מצד נוסעים ומצד עובדיה על רקע מגדר, לאום, או צבע עור ואף מיישמת זאת בפועל על ידי העסקתם של עובדים מכל גווניה של החברה בישראל. נמשיך לגלות אפס סובלנות לכל גילוי של אפליה מצד העובדים, יהא הרקע לכך אשר יהא".