הנרצח ה-100: צעיר מהפזורה נדקר למוות במהלך ניסיון גניבה חקלאית

מותו של צעיר כבן 21 מהפזורה הבדואית נקבע לאחר אירוע אלימות בשטח פתוח סמוך לאופקים. לפי ההערכה, הצעיר המוכר למשטרה ניסה יחד עם שניים נוספים לבצע גניבה של ציוד חקלאי בחווה באזור, ונדקר לאחר שנתקל בעובדים תאילנדים שניסו למנוע זאת

זמן צפייה: 01:28

צעיר כבן 21 מהפזורה הבדואית נדקר למוות הלילה (שבת) בשטח פתוח בין אופקים לבסיס חצרים של חיל האוויר. הדיווח במוקד מד"א התקבל בשעה 02:30, כאשר חובשים ופראמדיקים הגיעו למקום, מצאו את הצעיר עם פציעות בגופו, ללא סימני חיים וקבעו את מותו. הצעיר מוכר למשטרה מתחום הפשיעה החקלאית, והוא הנרצח ה-100 השנה מהחברה הערבית.

המשטרה עיכבה לחקירה 56 חשודים, עובדים זרים מתאילנד שהיו מעורבים באירוע - אך הם לא נעצרו. ההערכה היא כי העימות התפתח על רקע הניסיון שלהם למנוע את הגניבה. שני העצורים הם תושבי הפזורה הבדואית שהגיעו יחד עם החשוד המרכזי שנדקר למוות למקום. נבדקת מה המעורבות שלהם באירוע.

הצעיר שוחרר רק לאחרונה מהכלא, לאחר שריצה שנת מאסר בגין גניבת שנאי ממכרות תמנע בשווי של יותר משלושה מיליון שקלים וחתך כבלי נחושת בשווי 600 אלף שקל. הנאשמים נסעו לתוך מתחם בו היה מצוי שנאי, חיברו רצועה לשנאי ולרכב סילברדו אשר היה ברשותם והחלו בנסיעה עד אשר נעקר השנאי מהמקום. בהמשך נטען כי הנאשמים שברו את השנאי, נטלו ונשאו מתוכו כבלי חשמל במשקל של מאות קילוגרמים ובכך נגרם נזק רב במתחם השנאי ואף לשנאי עצמו. הצעיר הורשע בעבירות של גניבה, הסגת גבול והיזק לרכוש במזיד ונידון לשנת מאסר במסגרת הסדר טיעון.

זירת האירוע סמוך לאופקים
זירת האירוע סמוך לאופקים | צילום: דוברות המשטרה

עם קבלת הדיווח על האירוע הגיעו למקום כוחות משטרת תחנת אופקים, מג"ב דרום ושוטרי זיהוי פלילי הגיעו למקום ופתחו בסריקות ואיסוף ממצאים תוך גביית עדויות ובפעילות מהירה הצליחו לעצור שני חשודים במעורבות במקרה. המשטרה פתחה בחקירת האירוע, וכאמור על פי החשד הראשוני הרקע לאירוע הינו ניסיון, של הקורבן ביחד נוספים, לבצע גניבה חקלאית של כלי עבודה הנמצאים במקום.

חובש רפואת חירום גיא אלמקייס סיפר : "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 25, הוא היה מחוסר הכרה, עם פציעות קשות בגופו. בצענו בדיקות רפואיות, אך הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

זירת האירוע סמוך לאופקים
זירת האירוע סמוך לאופקים | צילום: דוברות המשטרה

נזכיר כי אמש שרית אחמד בת ה-18, תושבת הכפר הדרוזי כסרא-סמיע שבגליל העליון, נורתה למוות בצומת כישור בכביש 8544, סמוך לכניסה ליישוב ירכא. שרית אחמד היא הנרצחת ה-99 בחברה הערבית מאז תחילת השנה, זאת לעומת 35 קורבנות בתקופה המקבילה אשתקד.

המשטרה פתחה בחקירה, ונבדק החשד שהנערה אוימה על רקע נטייתה המינית, לאחר שבעבר היא התלוננה על איומים מצד בני משפחתה. הנרצחת הייתה מוכרת לרווחה, על רקע האיומים על חייה מגיל צעיר, ובשל דרגת האיום הגבוהה על חייה היא שהתה במוסדות סגורים בצו בית משפט. בשנה האחרונה נעשה ניסיון גישור עם משפחתה, ניסיון שכשל והיא הוברחה למקלט. כעבור זמן מה החליטה לצאת מהמקלט לקרובת משפחה בצפון.

שרית אחמד
שרית אחמד

בנוסף, חמישה בני אדם נרצחו ביום חמישי ואדם נוסף נפצע באורח בינוני מירי לעבר מכון לשטיפת מכוניות בכפר יפיע הסמוך לנצרת. במקביל, פעוטה בת 3 וגבר כבן 30 נפצעו באורח קשה מירי בכפר כנא שבגליל התחתון. המשטרה פתחה בחקירה, הרקע לאירועים פלילי.

הנרצחים ביפיע הם ראמי מרגיה בן ה-15, נעים מרגיה, לואי אבו רג'ב, אבראהים שחאדה ומוחמד מרוואן כנאנה. הם פונו במצב אנוש לבית החולים האנגלי בנצרת, שם קבעו הרופאים את מותם. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה בכפר כנא העניקו לפצועים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים פוריה בטבריה כשהם סובלים מפציעות חודרות.