הנשיא סירב לבקשת החנינה של מארי פיזם - שהורשעה ברצח בתה רוז

יצחק הרצוג החליט שלא להיעתר לבקשת החנינה של האם שהורשעה ברצח בתה בשנת 2008. נשיא המדינה קיבל את חוות דעתו של שר המשפטים גדעון סער והמלצתה של ועדת השחרורים המיוחדת, לפיה אין מקום לקצוב את עונשה

זמן צפייה: 00:23

נשיא המדינה יצחק הרצוג החליט היום (שני) שלא להיעתר לבקשת החנינה של מארי פיזם לקצוב את עונש מאסר העולם שהוטל עליה בגין רצח בתה רוז פיזם, שאירע במאי 2008.

נשיא המדינה קיבל את חוות דעתו של שר המשפטים גדעון סער והמלצתה של ועדת השחרורים המיוחדת, לפיה אין מקום לקצוב את עונשה וזאת בהסתמך על מכלול הנסיבות כפי שפורטו בדו"חות השונים שהוצגו בפניה ובכלל זה שהמסוכנות בעניינה טרם פחתה. כזכור, בית המשפט המחוזי בפתח תקווה גזר בשנת 2011 עונשי מאסר עולם על מארי ועל סבה של רוז רוני רון, בגין רציחתה של בת הארבע.

רוז פיזם
רוז פיזם | צילום: getty

הפרשה שזעזעה את המדינה החלה במאי 2008. רוז התגוררה החל ממרץ אותה שנה ועד ליום מותה בבית אמו של רון, ויויאן יעקב, בנתניה. ויויאן דאגה לרוז במרבית הזמן, מלבד מספר ימים שבהם שהתה הילדה אצל רון ומארי, שהתגוררו יחדיו והתקשו לגדלה.

ב-12 במאי ויויאן ביקשה מרון שייקח את רוז לכמה זמן מכיוון שהייתה צריכה להיעדר מביתה. מאז אותו יום נעלמו עקבותיה של רוז, וכעבור זמן מה אמה וסבה נעצרו. במהלך מעצרו, הודה רון כי הכה את רוז וכי השליך אותה לירקון במזוודה. בהמשך טען כי היכה אותה לאחר שאמרה לו כי האוכל שהציע לה מגעיל.

רוני רון ומארי פיזם מהכרעת הדין ברצח רוז
רוני רון ומארי פיזם מהכרעת הדין ברצח רוז

לבסוף, לאחר חודש ימים, שבמהלכם חיפשה המשטרה את הילדה, אותרה רוז מתה בתוך מזוודה בנחל הירקון. דו"ח נתיחת גופתה של רוז חיזק את גרסתו של הסב רון, לפיה רוז מתה לאחר שסטר לה כשהיו במכונית יחדיו ולא הושלכה חיה לירקון.

"הנסיבות המיוחדות בענייננו, מערכת היחסים המורכבת והמיוחדת בין הנאשמים, יצרה תרחיש, לפיו הנאשמת שידלה והפצירה בנאשם להיפטר מרוז, כשהיא הייתה מודעת לכוח ההשפעה שלה עליו ולאפשרות גרימת התוצאה הקטלנית בהכירה את הנאשם והיא חפצה בתוצאה הקטלנית, גם אם כמוצא אחרון", כתב בהכרעת הדין השופט אברהם טל. "הנאשם, בעקבות ההפצרות הרבות, לאור אישיותו האלימה, וכשלא נמצא עוד מוצא אחר, החליט לגרום למותה של רוז ולהטביעה בירקון, כך שיוכל להיפטר ממנה לעד".