חשד לתג מחיר סמוך לירושלים: 5 רכבים הועלו באש

צוותי כיבוי הוזעקו לאבו גוש, שם הוצתו שלושה כלי רכב, ולכפר הסמוך עין נקובא, שם הוצתו שני כלי רכב. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לרכבים. בסמוך אותרו כתובות שרוססו על קיר ובהן נכתב "די לפיגועים, גירוש לערבים". המשטרה פתחה בחקירה

רכב הוצת באבו גוש, חשד לרקע לאומני
רכב הוצת באבו גוש, חשד לרקע לאומני | צילום: דוברות כבאות והצלה

חשד לתג מחיר: ארבעה צוותי כיבוי הוזנקו לאזור ירושלים הלילה (שישי), בעקבות שריפת שלושה רכבים באבו גוש ושני רכבים נוספים שהוצתו בכפר עין נקובא הסמוך. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לחמשת הרכבים שחלקם נשרפו כליל. מחקירה ראשונית של כבאות והצלה לבדיקת נסיבות האירוע, נבחן החשד כי מדובר בהצתה.

כוחות משטרה של תחנת הראל שהוזעקו לזירות איתרו כתובות "די לפיגועים", "גירוש לערבים", ו-"עם ישראל חי" שרוססו במקום. לאחר איסוף ממצאים יחד עם שוטרי הזיהוי הפלילי וחוקרי דליקות - עלה החשד להצתה מכוונת שבוצעה על רקע לאומני. השוטרים ביצעו סריקות באזור אחר מעורבים במעשה ונפתחה חקירה.

רכב הוצת באבו גוש, חשד לרקע לאומני
רכב הוצת באבו גוש, חשד לרקע לאומני | צילום: דוברות המשטרה

ראש מועצת אבו גוש, סלים ג'בר, אמר הבוקר: "נודע לי שהיו שריפות של רכבים וגם ציוד, היה נזק רב לא רק של הרכבים. השריפות גרמו להרבה נזק לתושבים זה לא היה רק 4-5 רכבים אלא גם בלוני גז וציוד נוסף. המשטרה בודקת, אנחנו מחכים לתוצאות מהבדיקה".

עוד הוסיף ראש המועצה: "התקשרו הישובים השכנים מקריית יערים כולם גינו את האירוע ומתקשרים אלי כולם ומגנים את מה שקרה. אנחנו לא יודעים למה עשו זאת, אנחנו נמשיך בשיתוף פעולה ולא ניתן למשוגעים ואלה שבאמת קיצוניים לשבש את האזור שלנו. אנחנו נמשיך בדרך שלנו ונשאר נאמנים למדינה שלנו ולשכנות הטובה שלנו באזור".

כתובת שרוססו על הקיר סמוך למקום ההצתה באבו גוש
כתובת שרוססו על הקיר סמוך למקום ההצתה באבו גוש | צילום: דוברות משטרה

ג'בר סיפר כי "הבעלים של הרכבים הם קרובי משפחה שלי גם, הם מובהלים ולא מאמינים את מה שקרה ולא מעכלים. הם שוחרי שלום ואין להם שנאה לאף אחד ללא הבדל דת מין וגזע. הם מהאנשים הטובים, ברוך השם שלא היו נפגעים".

הצתת רכבים באבו גוש, חשש לרקע לאומני
הצתת רכבים באבו גוש, חשש לרקע לאומני | צילום: דוברות משטרה