כפי שפורסם בחדשות 13: מילצ'ן יעיד בתיק 1000 בברייטון שבבריטניה

הבוקר אושר באופן סופי כי עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן במשפט נתניהו תיגבה באולם בעיר ברייטון באנגליה ותועבר בשיחת וועידה לבית המשפט בירושלים. "משרד החוץ ושגרירות ישראל בלונדון פעלו בשבועות האחרונים למציאת מקום", נמסר

בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן

אחרי שאמש (רביעי) פורסם בחדשות 13 כי עדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן בתיק 1000 תיגבה באולם בעיר ברייטון שבדרום באנגליה ותועבר בשיחת וועידה לבית המשפט בירושלים - הבוקר אושר הדבר באופן רשמי. "זאת, לאחר שמשרד החוץ ושגרירות ישראל בלונדון פעלו בשבועות האחרונים למציאת מקום, תיאום והסדרת העדות; לאחר בחינת הפרמטרים שהותוו בהחלטת בית המשפט בנושא, וכן נוכח שיקולי אבטחה ועלויות", נמסר.

לפי ההודעה, "התביעה פעלה לכך שהאולם יוכל להכיל את כל הגורמים שפורטו בהחלטת בית המשפט, כמו גם גורמים טכניים וגורמי אבטחה נדרשים. לא תתאפשר כניסה לאולם לגורמים נוספים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד לפני עדותו בבית המשפט בתיק 1000
ראש האופוזיציה יאיר לפיד לפני עדותו בבית המשפט בתיק 1000 | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נזכיר כי ביום שלישי העיד ראש האופוזיציה יאיר לפיד בתיק 1000 בבית המשפט המחוזי בירושלים, בנוגע לפניית נתניהו אליו בנוגע ל"חוק מילצ'ן", ובתום חקירתו הנגדית פנה לפיד לשופטים, הודה להם ואמר: "לא מקנא בכם".

"זה יום עצוב למדינת ישראל ומעמד עצוב בשבילי", אמר לפיד הבוקר בפתח עדותו, "גם יום שבו ראש ממשלה עומד לדין זה יום עצוב במדינת ישראל. זה לא משמח אותי וחבל שדבר כזה קורה". כשנשאל על קשריו על מילצ'ן ענה לפיד: "מילצ'ן לא נמנה על חבריי הקרובים. הוא לא מחמשת חבריי הקרובים, גם לא מעשרת הקרובים ולא מהחמישה עשר הקרובים".

"מילצ'ן מדבר איתי והוא יודע שאני לא חייב לו כלום כי לא קיבלתי ממנו מתנות בשווי מאות אלפי שקלים", הוסיף לפיד, "ודבר שני - אמרתי לו לא". בהמשך אמר לפיד: "שחיתות היא לא מדבקת, רוב הפוליטיקאים לא מושחתים"