"הוציאו מאות אלפי שקלים במרמה": אישום נגד נכה צה"ל וקרוביו

אליהו סרנגה, בן 42 מנתניה, הזכאי לליווי ממשרד הביטחון, מואשם שחתם על דוחות נוכחות שקריים לאחיו ולגיסתו וכן לאדם נוסף. "קיבלו שכר שהסתמך על מצג שווא"

כיסא גלגלים
כיסא גלגלים | צילום: רויטרס

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד אליהו סרנגה, נכה צה"ל בן 42 מנתניה, וכן נגד אחיו חיים בן ה-39, גיסתו ניצן בת ה-32 ומקורב נוסף, גדעון מחלוף בן 57 מבנימינה, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, סרנגה, הזכאי לליווי קבוע בתשלום ממשרד הביטחון, חתם על דוחות נוכחות שקריים לקרוביו במשך כעשור, ובכך הוציא יחד עמם מאות אלפי שקלים במרמה ממשרד הביטחון.

הארבעה חתמו על הסכם עם חברת הליווי לפני כ-20 שנה, לפיו התחייבו לעבוד עם סרנגה בשעות מסוימות, בשכר חודשי של כ-5,000 שקלים. בין השנים 2005 ל-2015 קיבלו הארבעה סכום כולל של כ-2.46 מיליון שקלים - למרות שברוב השעות שדווחו קרוביו של סרנגה לא ליוו אותו, אלא שכרו עבורו עובדת זרה, לה שילמו משכורת נמוכה באופן משמעותית. כך לפי כתב האישום.

חיים סרנגה מואשם גם בהלבנת הון. נוסף על כך, הוא ואחיו מואשמים בשיבוש הליכי משפט, לאחר שלפי כתב האישום דרשו מהעובדת הזרה ששכרו לשקר ולהעיד כי קרובי סרנגה הם שביצעו את הליווי.