פרשת הצוללות: חקירה פלילית

פרסום ראשון: היועמ"ש יודיע תוך ימים על מעבר מבדיקה לחקירה, מפקד חיל הים לשעבר האלוף רם רוטברג מסר עדות במשטרה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע כי בימים הקרובים תיק 3000 העוסק בפרשת הצוללת, יעבור מבדיקה לחקירה. במסגרת הבדיקה, העידו בתיק בכירי משרד הביטחון ובהם גם מנהל הרכש, בכירים לשעבר בחיל הים, וכן האלוף במיל' רם רוטברג, מי שפיקד על החיל עד לפני כחמישה חודשים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

עם המעבר מבדיקה לחקירה, צפויים להיחקר גם עו"ד דוד שומרון, איש העסקים מיקי גנור, וכן מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום. יש להדגיש כי בשלב הזה הפרשה עדיין איננה נוגעת לראש הממשלה נתניהו.

חקירת התיק תתמקד בשלושה עניינים מרכזיים. הראשון, קשור ביחסי הגומלין עם המספנה הגרמנית. בהמשך ייחקר נושא ביטול המכרז בשטח למען רכישת כלי השיט בגרמניה, וכן נושא נוסף: ניסיון לדחוס לעסקת הרכש שתי ספינות מיותרות נגד צוללות.

במקביל נמשכת גם החקירה בתיק אלף. לאחרונה התבצעה בדיקה ברשות השניה שמפקחת על ערוץ 10 בו מילצ'ן שותף. הילה שמיר, בכירה ברשות, מסרה עדות לצד שיחות עם בכירים בעבר ובהווה, זאת בניסיון לבדוק אם נתניהו היה מעורב במתן הקלות לערוץ 10.

בכירים ברשות השנייה מסרו עדות. נתניהו ומילצ'ן
בכירים ברשות השנייה מסרו עדות. נתניהו ומילצ'ן

החוקרים בתיק מנסים לבדוק האם למיצל'ן היה משהו חשוב לקבל מהמדינה כמו הקלות לערוץ, ולחלופין - האם נתניהו היה מעורב בהקלות שניתנו. עד כה עלה כי אין הכרעות ממשיות, וכי מילצ'ן לא רק שלא ביקש שום דבר, גם לא ענה לפניות של הרשות השניה.

בתוך כך, עיתונאי "הארץ" גידי וייץ פרסם כי נתניהו ביקש ממילצ'ן שייתן לרעייתו שרה תכשיט בשווי 10 אלף שקלים לרגל יום הולדתה. הדברים הללו מחלישים את גרסתו של נתניהו, לפיה לא ידע על העברת המתנות לרעייתו שרה, שכן תכשיט הוא אינו מוצר מתכלה.